اشتباهات آمریکا عامل بحران جاری در افغانستان است

© AP Photo / Massoud Hossainiاشتباهات آمریکا عامل بحران جاری در افغانستان است
اشتباهات آمریکا عامل بحران جاری در افغانستان است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
جنرال امریکایی: قراردادن اجساد در تابوت‌ها و پرشدن تخت‌های بیمارستان به روال روزمره در افغانستان تبدیل شده و کسی نیز برای آن پاسخگو نیست.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، جنرال «دونالدبولدک» برید جنرال سابق نیروهای ویژه آمریکایی با انتقاد از کارکرد مقامات آمریکایی در افغانستان اشتباهات پیاپی واشنگتن را عامل بحران جاری در این کشور دانست.
این جنرال سابق امریکایی در «میلتاری‌تایمز» نوشت: سربازان آمریکایی در افغانستان ماموریت خود را به درستی انجام دادند اما اشتباهات متوالی رهبران و سیاستمداران آمریکایی باعث بوجود آمدن بحران جاری در افغانستان شده است.
وی خاطرنشان کرد که قرار دادن اجساد در تابوت‌ها و پر شدن تخت‌های بیمارستان‌ها در افغانستان از زخمی‌ها به امری روزمره در این کشور تبدیل شده است اما کسی حاضر نیست که این مسئولیت را پذیرفته و برای اشتباهات صورت گرفته در این کشور پاسخگو باشد.
بودلک تصریح کرد که استراتژی نادرست واشنگتن و اشتباهات پی در پی رهبران سیاسی آمریکا در افغانستان ثبات نسبی این کشور را برهم زد و باعث بوجود آمدن بحران جاری در این کشور شده است.
وی افزود: رهبران و سیاستگذران آمریکایی در افغانستان مرتکب 3 اشتباه بزرگ در این کشور شدند که اگر این اشتباهات را اصلاح نکنند آمریکا باید هرچه سریعتر افغانستان را ترک کند.
بولدک با اشاره به عدم کارآمدی دولت مرکزی افغانستان تصریح کرد: ما در افغانستان ساخت خانه را از سقف به پایین شروع کردیم در نتیجه از همان ابتدا تا کنون این سقف همواره چکه کرده است.
فرمانده سابق نیروهای ویژه آمریکایی اظهار داشت: زمانی که ما توجه خود را از افغانستان به عراق در معطوف کردیم طالبان از سال 2004 با کسب حمایت بزرگان قومی و مردمی شروع به سازماندهی دوباره کردند.
در نتیجه از سال 2006 به بعد طالبان تقریبا در سراسر افغانستان جای پا برای خود را باز کردند و به صورت موثر تا سال 2009 فعالیت‌های خود را گسترش دادند.
تشکیل نیروهای پلیس محلی از سال سال 2010 تا 2013 باعث بهبود وضعیت امنیتی در افغانستان شده بود اما به دلیل تغییر استراتژی آمریکا در افغانستان تمام دستاوردهای میدانی در برابر طالبان از دست رفت و این روند تا کنون نیز ادامه دارد.
موضوع قاچاق و تولید مواد مخدر در افغانستان همواره یکی از بزرگترین مشکلات این کشور بوده است که منبع درآمد گروه‌های مخالف مسلح دولت افغانستان محسوب می‌شود که باعث ادامه درگیری‌ها شده است.
ما به جای تلاش‌های دوام دار برای جایگزینی مواد مخدر با سایر محصولات کشاورزی، خیلی زود صبر و حوصله خود را در افغانستان از دست دادیم

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала