دخترانی که پسر شدند/ تغییر جنسیت در افغانستان

© Depositphotos.com / Peshkovaدخترانی که پسر شدند/ تغییر جنسیت در افغانستان
دخترانی که پسر شدند/ تغییر جنسیت در افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دو پسر تا چند روز پیش با نام های دخترانه در شهر کابل زندگی می کردند.
در امریکا یک مادر و فرزند یکجا تغییر جنسیت میدهند - اسپوتنیک افغانستان
در امریکا یک مادر و فرزند یکجا تغییر جنسیت میدهند

به گزارش اسپوتنیک به نقل از العربیه، روزنامه ایندیپندینت نوشت: احسان‌الله 14 ساله و لطف‌الله 11 ساله دو برادر که در شهر کابل پایتخت افغانستان زندگی می‌کنند تا چند روز پیش با نام های آمنه و مدینه یاد می شدند، حالا جنسیت و نام های آنها تغییر کرده است.

هر دو همه این سال‌ها زندگی زنانه داشتند، لباس‌های دخترانه می‌پوشیدند و به مکتب دخترانه می‌رفتند. در این سال‌ها هیچگاه ابراز نکردند که پسر هستند، اما سن‌شان که بالاتر رفت، اقوام و هم‌صنفی‌های‌شان متوجه شدند که تمایلات هردوی‌شان پسرانه است.

احسان الله گفته است:- "وقتی که به مکتب می‌رفتم و داخل صنف می‌شدم، همصنفی‌هایم می‌گفتند «تو پسر هستی» و این ناراحتم می‌کرد. طعنه می‌زدند که شما کاملا مانند پسر هستید، ریش و سبیل دارید و نباید با ما نشست و برخاست کنید. این رفتار آنها جگرم را خون می‌کرد".

لطف‌الله نیز از زخم‌زبان‌های همصنفی‌هایش چنین می‌گوید:- "بیشتر وقت ها نمی‌دانستم روی کدام چوکی مکتب بنشینم و درس بخوانم، چون که چند بار هم‌صنفی‌هایم اجازه نداده بودند پیششان بنشینم و می‌گفتند تو پسر هستی".

بنابراین گزارش، در این اواخر با رسیدن سن بلوغ صدای‌ این دو تن تغییر کرد، رفتار و گفتارشان نیز تغییر کرد ریش و بروت درآوردند. آن زمان بود که شک و تردید خانواده و هم‌صنفی‌ها بیشتر شد. بارها شده بود که دوستان‌شان به آنها می‌گفتند که دختر نیستند و نمی‌توانند با آن‌ها معاشرت بکنند. این موضوع این دو برادر و خانواده‌شان را سخت غمگین می‌کرد.

سرانجام مادرشان در این خصوص با پدر آنان صحبت کرد و برای یافتن راه حلی پنهانی نزد پزشک رفتند.

پزشک متخصص موضوع تغییر جنسیت را مطرح کرد و پس از آشنا شدن خانواده با این موضوع، این دو اخیرا زیر عمل جراحی قرار گرفته و جنسیت‌شان را تغییر دادند.

حال دیگر این دو نفر با گذشته‌شان که به عنوان دو خواهر زندگی می‌کردند و با نام های آمنه و مدینه یاد می‌شدند خداحافظی کرده و نام های ‌شان را به احسان‌الله و لطف‌الله تغییر داده‌اند. این دو برادر فصل جدید زندگی‌شان را با پوشیدن لباس‌های پسرانه آغاز کردند.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала