رئیس اجراییه: کمیسیون انتخابات باید مستقلانه عمل کند

© @Dr.AbdullahAbdullah - FBرئیس اجراییه: کمیسیون انتخابات باید مستقلانه عمل کند
رئیس اجراییه: کمیسیون انتخابات باید مستقلانه عمل کند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس اجراییه افغانستان از مداخله نهادها در کار کمیسیون مستقل انتخابات پرده برداشت.
انتخاب دو کمیشنر خارجی برای کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
انتخاب دو کمیشنر خارجی برای کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان

به گزارش اسپوتنیک به نقل از آریانا نیوز، دکتر عبدالله عبدالله رئیس اجراییه افغانستان و یک تن از نامزدان انتخابات ریاست جمهوری پیش‌رو، از مداخله نهادها در کار کمیسیون مستقل انتخابات پرده بر می‌دارد.

عبدالله که به یکی از مراکز «ثبت‌نام تقویتی» رأی دهندگان در شهر کابل رفته بود، گفت: شکایت‌های از مداخله در کار کمیسیون وجود دارد که وی نیز از این موضوع آگاه است.

عبدالله می‌گوید:- "اگر به نام ریاست اجراییه و یا از طرف ما یک نفر یک شخص با استفاده از این نام و یا این ادعا وجود داشته باشد که در سطح دیگه مداخله کند، اعضای کمیسیون هیچ نوع احتیاطی را به کارنبرند و باید مسئله را برملا بسازند البته شکایت های دیگری هم وجود داشته که ما خبر داریم".

رئیس اجرائیه حکومت، همچنان به کمیسیون انتخابات گوش‌زد می‌کند، که تکرار اشتباهات گذشته افغانستان را به بحران جدی مواجه می‌سازد.

آقای عبدالله می‌افزاید:- "خدای ناخواسته اگر اشتباهات انتخابات های گذشته تکرار شود این خودش کشور را به یک بحران بسیار بزرگ می برد از این لحاظ بیشترین دقت کمیسیون را خواستار هستیم و از طرف دیگر حفظ استقلالیت کمیسیون تا همه مطمئن باشند".

با این حال، شکایت از مداخله ارگ و سپیدار در کار کمیسیون مستقل انتخابات بالا است، آقای عبدالله، این اتهام را نمی پذیرد و رد می‌کند. به باوری این نامزد انتخابات ریاست جمهوری کوچک‌ترین تکرار اشتباهات انتخابات گذشته می‌تواند افغانستان را به باطلاق بدبختی ببرد.

یادآوری می کنیم، که پس از انتخابات جنجالی مجلس نمایندگان کمیشنرهای کمیسیون‌های انتخاباتی ممنوع الخروج و زیر پی‌گرد دادستانی قرار گرفتند و اعضای تازه به کمیسیون آمد،  از این رو است که انتظار برگزاری انتخابات شفاف و تکرار نشدن اشتباه‌های گذشته زیاد است.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала