ترامپ: بدون مجوز کنگره هم اختیارات کافی برای حمله به ایران دارم

© Sputnik / Vladimir Astapkovich /  مراجعه به بانک تصاویر دونالد ترامپ
دونالد ترامپ - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس جمهور ایالات متحده می گوید که بدون مجوز کنگره هم برای آغاز جنگ با ایران اختیارات کافی دارد .

به گزارش اسپوتنیک، دونالد ترامپ رئیس جمهور ایالات متحده امریکا در صحبت با نشریه Hill در پاسخ به سوال که، آیا او تصور می کند که بدون مجوز کنگره اختیارات کافی برای آغاز جنگ با ایران را دارد یا خیر؟ گفت: (بلی من برای انجام این کاراختیارات کافی دارم).
رئیس جمهور امریکا بدین گونه در مورد سخنان نانسی، سخنگوی مجلس نمایندگان ایالات متحده که گفته بود، ترامپ برای آغاز جنگ با ایران به مجوز کنگره امریکا نیاز دارد، تبصره نمود.
رئیس جمهورایالات متحده با این حال تاکید کرد که دولت کنگره را از آنچه در حال انجام است مطلع می کند. او گفت: "من فکر می کنم آنها (کنگره) از این اقدامات قدردانی خواهند کرد".
وی در ادامه افزود که برای حمله به ایران و آغاز جنگ با این کشور بسیار نزدیک شده بود، اما در آخرین دقایق تصمیم گرفت این کار را نکند.  

دونالد ترامپ - اسپوتنیک افغانستان
ترامپ از ترس پوتین به ایران حمله نکرد

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری ایالات متحده در تاریخ 21 جون تایید کرد که قرار بود با حملات هوایی امریکا «سه نقطه» در ایران هدف گرفته شوند اما وی این حمله برنامه‌ریزی شده را 10 دقیقه قبل انجامش متوقف کرد.
جاستین آماش نماینده جمهوری‌خواه ایالت میشیگان در واکنش به اظهارات دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور مریکا، مبنی بر اینکه برای درگیری نظامی نیازی به اجازه کنگره ندارد، گفت: ترامپ اشتباه کرده که می‌گوید بدون موافقت کنگره می‌تواندحمله نظامی کند.
فصل اختیارات جنگ در قانون اساسی ایالات متحده، به کنگره این کشور حق اعلان جنگ را می‌دهد. بر اساس ماده دو، بند دو، رئیس جمهور پس از اعلان کنگره اختیار دستور به ارتش را دارد.
روز دوشنبه دونالد ترامپ، رئيس جمهور ایالات متحده امریکا از وضع "تحریم‌های قابل توجه" علیه ایران خبر داده است. وی بدون اینکه از جزئیات این تحریم‌ها نام ببرد، گفت که این تحریم‌ها جهت جلوگیری از دست یافتن ایران به سلاح هسته‌ای، وضع خواهند شد.
تنش‌ها میان ایران و امریکا طی دو ماه گذشته به شدت افزایش یافته است. امریکا کشتی جنگی آبراهام لینکلن را به همراه بمب‌افکن‌های «B — 52 » به خلیج فارس اعزام کرده تا به گفته امریکا «با تهدید ایران مقابله کند».
اخیرا به چهار کشتی در آب‌های امارات حمله شد و دو نفتکش در دریای عمان مورد حمله قرار گرفت. آمریکا، بریتانیا و عربستان سعودی ایران را در این حملات متهم نمودند
قبلا روسیه گفته بود نباید در متهم کردن ایران عجله کرد و هشدار داده بود حملات به کشتی‌ها نباید به عنوان ابزاری برای فشار بر ایران استفاده شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала