واکنش سفیر امریکا به هشدار طالبان در مورد حمله به رسانه

© Photo / Facebook/Chief Executive of the Islamic Republic of Afghanistan / ریاست اجراییه جمهوری اسلامی افغانستانسفیر امریکا در کابل
سفیر امریکا در کابل - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سفیر امریکا در کابل در واکنش به تهدید رسانه‌ها به حمله نظامی از سوی طالبان از این گروه خواسته است که تهدید خبرنگاران را متوقف کند.

به گزارش اسپوتنیک، جان بس، سفیر ایالات متحده امریکا در کابل با نشر یک پیام توییتری می گوید: خشونت‌های بیش‌تر در برابر غیرنظامیان و خبرنگاران نه امنیت و فرصت را برای افغان‌ها فراهم می‌کند و نه کمک می‌کند که طالبان به اهداف‌شان برسد.
او رسانه‌های «پرجنب‌وجوش» افغانستان را از دست‌آوردهای 18 سال گذشته خوانده و افزوده‌است:«خبرنگاری جرم نیست، بلکه بخشی از خدمات عامه‌ ارزشمند به جهان است». 

گروه طالبان روز گذشته (۳ سرطان) به رسانه‌هایی که پیام‌های تبلیغاتی دولتی با محتوای «مخالفت افکار عامه با طالبان» را نشر می‌کنند، هشدار داد که نشر این اعلانات بازرگانی را متوقف کنند؛ در غیر آن، رسانه‌ها و کارمندان آن هدف نظامی این گروه قرار خواهند گرفت.
در این هشدار که از سوی کمیسیون امور نظامی گروه طالبان صادر شده، به رسانه‌ها یک هفته فرصت داده‌شده که نشر این‌گونه اعلانات دولتی را متوقف کنند در غیر آن رسانه‌ها و خبرنگاران و کارمندان آن‌ مصوون نخواهند بود.
این هشدار طالبان به رسانه‌ها با واکنش تند نهادهای حامی خبرنگاران و رسانه‌ها روبه‌رو شده‌است.
فدراسیون نهادهای ژورنالیستان و رسانه‌های افغانستان اعلام کرده که هیچ گروهی حق تعیین تکلیف برای رسانه‌ها را ندارد.
نهاد حمایت‌کننده‌ی رسانه‌های آزاد افغانستان (نی) نیز تهدید رسانه‌ها توسط گروه طالبان را «جنایت علیه بشریت» خوانده و گفته است که هیچ گروهی بر مبنای قوانین ملی و بین‌المللی نمی‌تواند رسانه‌ها را تهدید کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала