ناتو از استقرار راکت‌های جدید هستوی در اروپا منصرف شد

© REUTERS / Francois Lenoirناتو از استقرار راکت‌های جدید هستوی در اروپا منصرف شد
ناتو از استقرار راکت‌های جدید هستوی در اروپا منصرف شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دبیرکل سازمان پیمان اتلانتیک شمالی میگوید که ناتو راکت‌های جدید هستوی خود را در اروپا مستقر نخواهد کرد.

به گزارش اسپوتنیک، ینس استولتنبرگ، دبیرکل سازمان پیمان اتلانتیک شمالی (ناتو) اعلام کرد که کشورهای عضو این پیمان تصمیم گرفته اند تا راکت‌های جدید هستوی در اروپا مستقر نکنند.

ینس استولتنبرگ: «وزرای دفاع کشورهای عضو ناتو امروز تایید کردند که ما قصد نداریم راکت‌های جدید هستوی را در اروپا مستقر نماییم. ما جواب بلمثل نخواهیم داد.»

این اظهارات در حالی مطرح میشود که دبیر کل ناتو امروز پیش از نشست وزای دفاع این پیمان از روسیه خواست تا به پیمان منع راکت‌های هستوی میان برد و کوتاه برد پابند بماند. وی همچنین افزود در صورتیکه روسیه این کار را انجام ندهد، ناتو باید به اقدامات مسکو پاسخ بدهد.

گفتنی است، شورای فدراسیون روسیه (سنای روسیه) صبح امروز به اتفاق آرا قانون خروج این کشور از پیمان منع راکت‌های هستوی میان برد و کوتاه برد را تصویب کرد.

۲۰ اکتوبر سال گذشته، دونالد ترامپ، رئیس جمهور امریکا روسیه را به نقص از پیمان منع راکت های هستوی میان برد متهم نمود و اعلام کرد که قصد دارد از این پیمان خارج شود.  

در اوخر ماه می سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرده بود که  مسکو به اقدامات ایالات متحده پس از خروج این کشور از پیمان منع راکت‌های هستوی میان برد، جواب بلمثل خواهد داد.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала