پمپئو: خواهان روابط قوی با هند هستیم

© Sputnik / Sergey Guneev /  مراجعه به بانک تصاویر پمپئو: خواهان روابط قوی با هند هستیم
پمپئو: خواهان روابط قوی با هند هستیم - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مایک پمپئو وزیر امور خارجه امریکا صبح روز چهارشنبه با نارندرا مودی نخست وزیر هند در دهلی نو دیدار و در خصوص مسایل مختلف با او گفت و گو کرد.

به گزارش اسپوتنیک، وزیر امور خارجه امریکا سه شنبه شب برای یک دیدار سه روزه وارد دهلی نو شد. برخی منابع می‌گویند که هند در این سفر تلاش می‌کند که رضایت واشنگتن را برای ادامه واردات نفت از ایران بدست اورد.
وی پیش از سفر خود به هند اعلام کرده بود که در دیدار با مقامات هندی، درخواست‌های امریکا از جمله کاهش موانع تجاری از سوی هند و لغو قرارداد خرید سامانه موشکی اس 400 را مطرح خواهد کرد.
سفر وزیر خارجه امریکا به هند دو هفته پس از وضع تعرفه‌های گمرکی از سوی هند بر روی واردات امریکایی انجام می‌شود.
یک سال پس از اقدام امریکا در وضع تعرفه وارداتی بر روی فولاد و آلومینیوم هند، دهلی نو ماه گذشته در اقدامی متقابل برای واردات 28 کالای امریکایی از جمله چارمغز، بادام و حبوبات به ارزش 235 میلیون دالر تعرفه گمرکی وضع کرد.
هند تاکنون امیدوار بود که مذاکرات تجاری با امریکا نتیجه بدهد بنابراین از وضع تعرفه‌های گمرکی برای واردات کالا از امریکا خودداری کرده بود.
مقامات هندی پیش از این اعلام کرده بودند که اگر دونالد ترامپ رئیس جمهوری امریکا سخنان خود را در خصوص خارج کردن هند از «نظام عمومی ترجیحات» (GSP) عملی کند، دهلی نو نیز در مقابل تعرفه‌های گمرکی متقابل برای 20 کالای امریکایی وضع خواهد کرد.
دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا دو ماه پیش هند را از نظام عمومی ترجیحات خارج کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала