استولتنبرگ: افغانستان را ترک نمی کنیم

© AFP 2023 / John Thysاستولتنبرگ: افغانستان را ترک نمی کنیم
استولتنبرگ: افغانستان را ترک نمی کنیم - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دبیرکل ناتو می گوید که در صورت عدم توافق صلح میان حکومت افغانستان و گروه طالبان، نیروهای ناتو در افغانستان حضور خواهند داشت.

به گزارش اسپوتنیک به نفل از رسانه ها، ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو در آستانه نشست وزیران دفاع ناتو بار دیگر به ادامه کمک این پیمان به قوای افغان تا سال 2024 میلادی تاکید کرد، اما گفت که ادامه و چگونگی حضور قوای ناتو را در افغانستان، متن توافقنامه احتمالی صلح و خواست دولت آن کشور تعیین خواهد کرد.
خروج کامل قوای خارجی از افغانستان یکی از شرایط طالبان برای مذاکرات صلح افغانستان است.
آقای ستولتنبرگ، روز سه‌شنبه (4 سرطان) به خبرنگاران گفت که ناتو و متحدان آن از مذاکرات صلح میان ایالات متحده و طالبان حمایت می‌کنند.
سرمنشی ناتو تاکید کرد که در صورت عدم توافق صلح میان طالبان و حکومت افغانستان، نیروهای آن پیمان در افغانستان حضور خواهند داشت.
این مقام ارشد ناتو، حضور تروریستان داعشی را در افغانستان نگران کننده خواند و گفت که این گروه تلاش می‌کند تا قلمرو خویش را افزایش دهد.
در همین حال، کی بیلی هاچیسون، نماینده دایمی ایالات متحده در ناتو گفت که آنان از نیروهای امنیتی افغان حمایت می‌‎کنند و به جنگ با تروریزم در افغانستان ادامه می‌دهند.
قرار است نشست وزیران دفاع کشورهای عضو ناتو امروز چهارشنبه (5 سرطان) در شهر بروکسل، پایتخت بلجیم برگزار شود.
اسدالله خالد، سرپرست وزارت دفاع ملی افغانستان در بخشی از این نشست که به بحث روی مسایل افغانستان اختصاص یافته است، شرکت خواهد داشت.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала