امریکا خواستار حمایت ناتو از موضع این کشور درباره ایران شد

© AFP 2023 / Thomas Watkinsامریکا خواستار حمایت ناتو از موضع این کشور درباره ایران شد
امریکا خواستار حمایت ناتو از موضع این کشور درباره ایران شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سرپرست وزارت دفاع آمریکا به بروکسل، مقر ناتو سفر کرد تا در گفت‌وگو با وزرای دفاع کشورهای عضو این سازمان نظامی، آن‌ها را به حمایت از موضع آمریکا در قبال ایران تشویق کند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایران اینترنشنال، مارک اسپر، سرپرست وزارت دفاع آمریکا که روز سه‌شنبه واشنگتن را به مقصد بروکسل ترک کرد، به خبرنگارانی که او را همراهی می‌کنند، گفت که آمریکا باید «این موضوع را به موضوعی بین‌المللی تبدیل کند، و به گونه‌ای عمل کند که متحدان‌ و شرکای‌مان در همکاری با ما ایران را به میز مذاکرات باز گردانند».
اسپر که به تازگی جانشین پاتریک شاناهان، نامزد پست وزارت دفاع آمریکا شده، تأکید کرد که او به متحدانش خواهد گفت که آمریکا به دنبال جنگ با ایران نیست.
او همچنین در پاسخ به این که چه انتظاری از متحدان آمریکا در ناتو دارد، افزود که گفت‌وگو درباره نگرانی‌ها در برابر فعالیت‌های ایران در منطقه، «گام اول خوبی» در این زمینه خواهد بود.
سرپرست وزارت دفاع آمریکا ادامه داد که در مرحله دوم، آمریکا انتظار دارد که متحدانش از هرگونه اقدامی که شایسته مشارکت و کمک است حمایت کنند، تا از وقوع درگیری جلوگیری شود و نشان‌ داده شود که آمریکا و متحدانش ثابت قدم هستند.
این مقام نظامی آمریکا بر بستن در جنگ و گشودن در دیپلماسی تأکید کرد.
در همین حال متحدان اروپایی آمریکا، از واشنگتن برای خروج از برجام انتقاد کرده‌اند و نسبت به خطر یک درگیری در منطقه هشدار داده‌اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала