امیدواری امریکا برای رسیدن به توافق صلح با طالبان تا دو ماه دیگر

© AP Photoامیدواری امریکا برای رسیدن به توافق صلح با طالبان تا دو ماه دیگر
امیدواری امریکا برای رسیدن به توافق صلح با طالبان تا دو ماه دیگر - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزیر امور خارجه امریکا می‌گوید که امریکا امیدوار است قبل از آغاز ماه سپتمبر سال جاری، به توافق صلح با طالبان دست یابد.

به گزارش اسپوتنیک، مایک پمپئو، وزیر امور خارجه ایالات متحده امریکا در جریان سفر غیرمنتظره به کابل پس از مذاکرات با رهبری حکومت افغانستان به خبرنگاران گفت: "نخست، امیدوارم که ما الی اول سپتمبر به توافقنامه صلح دست یابیم". این در حالیست که قرار است در پایان ماه سپتمبر در افغانستان انتخابات ریاست جمهوری برگزار شود.

پمپئو در سفر به کابل: امریکا آماده‌ی اخراج نیروهایش از افغانستان است - اسپوتنیک افغانستان
پمپئو در سفر به کابل: امریکا آماده‌ی اخراج نیروهایش از افغانستان است

به گفته پمپئو، جوانب "تقریباً آماده به ختم کار بالای متن پروژه اند، که نشان‌دهنده تعهد طالبان مبنی بر پیوستن به شهروندان افغان و عدم تبدیل شدن خاک افغانستان به پناهگاه تروریستان، می‌باشد".

وزیر خارجه امریکا خاطر نشان ساخت: "در جریان این پروسه ما با طالبان موضوع حضور نظامیان خارجی (در افغانستان)، را که مثل گذشته بستگی به شرایط خاص دارد، را به بحث گرفتیم. با وصفی که به طالبان واضح گفته ایم که ما آماده اخراج نیروها هستیم، می‌خواهم واضح بگویم که ما هنوز درمورد جدول زمانی (خروج) به توافق نرسیده ایم".

این در حالیست که محمد سهیل شاهین، سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر در پایان ماه می به خبرنگاران گفت که جنبش طالبان امیدوار است که امریکا در دور بعدی مذاکرات، خروج نیروهایش از افغانستان را اعلام کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала