روحانی: تحت هیچ شرایط درمورد معامله هسته‌ای مذاکره مجدد نمی‌کنیم

© AFP 2023 / Atta Kenareروحانی: تحت هیچ شرایط درمورد معامله هسته‌ای مذاکره مجدد نمی‌کنیم
روحانی: تحت هیچ شرایط درمورد معامله هسته‌ای مذاکره مجدد نمی‌کنیم - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئيس جمهور ایران در گفتگو با همتای فرانسوی اش گفته است که تهران به هیچ شرط درمورد معامله هسته‌ای دوباره مذاکره نمی‌کند.

به گزارش اسپوتنیک، حسن روحانی، رئيس جمهور ایران شام امروز (سه شنبه، ۴ سرطان) با امانوئل مکرون، رئيس جمهور فرانسه گفتگوی تلفونی انجام داده است.

رئیس جمهور ایران با بیان اینکه اگر برجام از سوی همه طرف‌های مذاکره به طور کامل و صحیح اجرا می‌شد، امروز شاهد تحولات مثبت و خوبی در منطقه و جهان بودیم، گفت: بی تردید اقدام رئیس جمهور امریکا در خروج یکجانبه از توافق هسته ای به ضرر مردم امریکا، اروپا، ایران و مخالفت با مصالح منطقه‌ای و بین‌المللی بوده است.

خواست سازمان ملل از ایران در خصوص برجام - اسپوتنیک افغانستان
خواست سازمان ملل از ایران در خصوص برجام

روحانی با اشاره به اینکه پایبندی ایران در برجام پس از خروج امریکا بر مبنای وعده طرف های اروپائی برای تضمین منافع اقتصادی از جمله حل وفصل مسائل مربوط به روابط بانکی و فروش نفت بود که متاسفانه هیچ یک از آنها در مقام عمل تحقق پیدا نکرده، افزود: اگر ایران نتواند از فواید برجام بهره مند شود، بر اساس بندهای ۲۶ و ۳۶ برجام مرحله به مرحله تعهدات خود را کاهش خواهد داد.

رئیس جمهور ایران با تاکید بر اینکه تحت هیچ شرایطی برای توافقی که در نتیجه دوسال مذاکره به دست آمده، مذاکره مجدد نخواهیم کرد، ادامه داد: امریکایی‌ها بر خلاف موازین بین‌المللی با اعمال و تشدید تحریم‌ها علیه ملت ایران ثابت کردند به هیچ وجه خواهان حل و فصل مسائل نیستند.

روحانی دولت امریکا را عامل و مسئول اصلی ایجاد و تشدید تنش‌ها در منطقه دانست و خاطرنشان کرد: پهپاد امریکایی پس از نقض حریم هوایی ایران و عدم توجه به چند اخطار از سوی پدافند ایران مورد هدف قرار گرفت و اگر امریکایی‌ها بخواهند دوباره به آبها و حریم هوایی ایران تجاوز کنند، نیروهای مسلح ایران مامور به مقابله با آنها بوده و برخوردی قاطع خواهند داشت.

به تاریخ ۱۷ جون سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران اعلام داشت که ایران قصد دارد ظرفیت تولید اورانیوم غنی‌شده را به تاریخ ۲۷ جون، افزایش دهد.

به گفته وی، ایران پس از تاریخ مذکور ذخایر اورانیوم غنی‌شده تعیین‌شده در چوکات برنامه جامع اقدام مشترک، را افزایش خواهد داد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала