لاوروف از پیامد های فاجعه‌بار استفاده از زور علیه ایران سخن گفت

© Sputnik / Roman Makhmutov /  مراجعه به بانک تصاویر لاوروف از پیامد های فاجعه‌بار استفاده از زور علیه ایران سخن گفت
لاوروف از پیامد های فاجعه‌بار استفاده از زور علیه ایران سخن گفت - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه می گوید، استفاده از زور علیه ایران فاجعه آمیز بوده و این اقدام می تواند منجر به بحران بین المللی شود.

به گزارش اسپوتنیک،سرگئی لاوروف در نشست خبری مشترک با همتای اماراتی خود اظهار داشت چگونه ایران می‌تواند با امریکا وارد مذاکره شود درحالی که واشنگتن تهران را تحت فشار و تحریم قرار داده است.
سرگئی لاوروف» و «عبدالله بن زاید» وزرای خارجه روسیه و امارات در نشست خبری مشترک در مسکو مواضع خود را درباره مسائل منطقه‌ای تشریح کردند.
وزیر خارجه روسیه در کنفرانس خبری مشترک با همتای اماراتی خود اظهار داشت: "گفت‎وگو تنها راه حل مشکلات مختلف در خاورمیانه است."
وی در ادامه با تاکید بر این که مسکو خواهان کاهش تنش‌ها در منطقه خلیج فارس است، گفت با همتای اماراتی خود در مورد همکاری در زمینه مبارزه با تروریسم و تقویت همکاری‌ها در زمینه‌های مختلف صحبت و مذاکره کرد.
لاوروف تاکید کرد کشور‌های منطقه خلیج فارس باید ضمن حمایت از مسیر‌های گفت‎وگو محور از ورود منطقه به سناریو‌های نظامی ممانعت به عمل بیاورند.
وزیر خارجه روسیه گفت تاکنون توافقی میان روسیه و امریکا مبنی بر دیدار سران دو کشور صورت نگرفته است.
وی با تاکید بر لزوم کنترل کلیه اراضی سوریه توسط دولت این کشور، خواستار برگزاری مذاکرات جامع میان همه طرف‌های درگیر در این کشور شد. وی در ادامه گفت: "ما راه‌هایی برای ارتباط با طرف امریکایی در موضوع سوریه را باز کرده‎ایم. "
لاوروف در ادامه گفت: "امریکا از گروه‌های تروریستی در شرق رود فرات حمایت می‌کند. "
وی در ادامه ضمن هشدار به امریکا مبنی بر توقف لحن تهدیدآمیز خود از جمله علیه مسکو گفت اگرچه تنش‌های واشنگتن و ایران تنها از طریق گفت‎وگو قابل حل و فصل است، اما ایران چگونه تحت فشار و تحریم امریکا می‌تواند با گفت‎وگو با این کشور موافقت کند.
وزیر خارجه روسیه تصریح کرد که استفاده از زور ضد ایران فاجعه بار بوده و به بحرانی بین المللی منجر خواهد شد.
تنش ها میان ایران و امریکا پس از 13 جون و حمله به نفتکش ها در دریای عمان تیره تر شد و واشنگتن تهران را متهم به انجام این حملات کرد و گفت که تصمیم دارد از آزادی کشتی ها در منطقه محافظت کند.تهران نیز ضمن رد این اتهامات اذعان کرد که این کشور نیز نگران این حوادث می باشد
.به دنبال این رخداد دونالد ترامپ، رئیس جمهوری امریکا، اعلام کرد که نیروهای کشورش آماده حمله تلافی‌جویانه به مواضع ایران بودند، اما او در دقایق آخر تصمیم خود را تغییر داده و حمله را متوقف کرده است.
آقای ترامپ همچنین بار دیگر از تمایل خود به مذاکره با ایران سخن گفته، اما همزمان تحریم‌های دیگری را نیز علیه این کشور و مقامات آن از جمله آیت الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی وضع کرده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала