20 میلیون شغلی که ربات‌ها تا سال 2030 از انسان می‌گیرند

© AFP 2023 / Robyn Beck 20 میلیون شغلی که ربات‌ها تا سال 2030 از انسان می‌گیرند
20 میلیون شغلی که ربات‌ها تا سال 2030 از انسان می‌گیرند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
بیست میلیون شغل در تمام فابریکه‌های جهان تا سال 2030 به ربات‌ها سپرده خواهد شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از کمپنی Oxford Economics، به گفته تحلیلگران این کمپنی، تا سال 2030 میلادی حدود 20 میلیون شغل در فابریکه‌های جهانی را ربات‌های تصاحب خواهند کرد.

بر اساس داده‌های به دست‌ آمده، ربات‌های که جایگزین افراد می‌شودند احتمال دارد که نیازهای کارکنان برای بخش خدمات به علت اتوماسیون کاهش یابد؛ با این حال، توماسیون نیز موجب افزایش تعداد مشاغل و رشد اقتصادی خواهد شد.

ربات – ترافیکی که می‌تواند اسناد رانندگان را در جاده‌ها بررسی کند + ویدیو - اسپوتنیک افغانستان
ربات – ترافیکی که می‌تواند اسناد رانندگان را در جاده‌ها بررسی کند + ویدیو

تحلیلگران برای جلوگیری از رشد مضر نا برابر درآمد می‌گوید که هر ربات موجب از بین بردن 1.6 شغل تولیدی در فابریکه می‌شود. با این حال حداقل مناطق صنعتی رنج بیشتری از آن می‌برند. اقتصادانان می‌گویند که مناطقی که در آن بسیاری از کارکنان دارای کیفیت پایین استند، اقتصاد ضعیف و از بیکاری بالایی رنج می‌برند و به همین دلیل خیلی‌ها در معرض خطر شغل به دلیل ربات‌ها قرار دارند.

علاوه بر اینف کارگران که فابریکه‌ها را ترک می‌کنند به طور قانونی شغل های جدید را در زمینه حمله و نقل، ساخت و ساز، اداری که به دلیل اتوماسیون آسیب‌پذیر استند دریافت می‌کنند.

تحلیلگران می‌گویند که خطر ابتلا به جایگزینی ربات‌ها در کارهای یکنواخت بیشتر است. با این حال کارهایی که نیاز به مشاجره، خلاقیت و یا هوش اجتماعی باشد، احتمالاً در آن کار ها چندین دهه «مردم» باقی می‌ماند.

ربات‌ها از سال 2000 میلادی حدود 1.7 میلیون شغل را تصاحب کرده اند که از جمله چهارصد هزار شغل در اروپا، 260 هزار شغل در امریکا و 550 هزار شغل در چین می‌باشد که از مردم گرفته شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала