روحانی: ایران در تلاش جنگ با هیچ کشوری حتا با امریکا نیست

© Sputnik / Aleksey Nikolskyiروحانی: ایران در تلاش جنگ با هیچ کشوری حتا با امریکا نیست
روحانی: ایران در تلاش جنگ با هیچ کشوری حتا با امریکا نیست - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
حسن روحانی رئیس جمهور ایران، در یک تماس تلفنی به همتای فرانسوی خود گفت که ایران هیچ علاقه‌ای به افزایش تنش در منطقه ندارد و به دنبال "جنگ با هیچ کشوری" از جمله ایالات متحده نیست.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از "ایرنا" حسن روحانی، رئیس جمهور ایران در تماسی تلفنی با امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه، پیشنهاد مذاکره دوباره با امریکا بر سر توافق هسته ای با امریکا "برجام" را رد و هشدار داد که اگر ایران نتواند از فواید توافق هسته‌ای بهره ببرد، تعهدات خود را کاهش خواهد داد.
رئیس جمهوری ایران در این تماس تلقنی اظهار داشت:«ایران هرگز اقدامی غیر قابل بازگشت انجام نخواهد داد و هر زمان اجرای برجام از سوی 4+1 به ویژه در زمینه حل و فصل روابط بانکی و فروش نفت انجام شود، شرایط به گذشته بازمی‌گردد و تا زمانی که امریکا همه تحریم‌ها علیه ایران را لغو نکند، شرایط تغییر نمی‌کند.»
حسن روحانی در گفت‌وگوی خود با امانوئل مکرون با اشاره به تشدید تحریم‌ها علیه ایران گفت امریکایی‌ها «ثابت کردند که به هیچ وجه خواهان حل و فصل مسائل نیستند.»
وی سپس تاکید کرده که ایران «تحت هیچ شرایطی برای توافقی که در نتیجه دو سال مذاکره به دست آمده، مذاکره مجدد نخواهد کرد».
رئیس جمهوری ایران در این تماس تلفنی تاکید کرد که پهپاد امریکایی «پس از نقض حریم هوایی ایران و عدم توجه به چند اخطار مورد هدف قرار گرفت».
روحانی سپس عنوان کرده که «اگرامریکایی بخواهند دوباره به آب‌ها و حریم هوایی ایران تجاوز کنند، نیروهای مسلح ایران مأمور به مقابله با آنها بوده و برخوردی قاطع خواهند داشت».
نیروهای سپاه پاسداران ایران پنج‌شنبه گذشته یک هواپیمای بدون سرنشینامریکایی را در تنگه هرمز سرنگون ساختند. ایران می‌گوید هواپیمای امریکایی وارد محدوده این سرزمین شده بود، اما آمریکا این امر را رد می‌کند.
به دنبال این رخداد دونالد ترامپ، رئیس جمهوری امریکا، اعلام کرد که نیروهای کشورش آماده حمله تلافی‌جویانه به مواضع ایران بودند، اما او در دقایق آخر تصمیم خود را تغییر داده و حمله را متوقف کرده است.
آقای ترامپ همچنین بار دیگر از تمایل خود به مذاکره با ایران سخن گفته، اما همزمان تحریم‌های دیگری را نیز علیه این کشور و مقامات آن از جمله آیت الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی وضع کرده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала