کابلوف از برگزاری نشست قریب الوقوع سه جانبه در مورد افغانستان خبر داد

© Sputnik / Vladimir Pesnya /  مراجعه به بانک تصاویر П/к специального представителя президента РФ по Афганистану З. Кабулова
П/к специального представителя президента РФ по Афганистану З. Кабулова - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد که نشست سه جانبه روسیه، ایالات متحده و چین در مورد افغانستان در ماه جولای با مشارکت پاکستان برگزار خواهد شد.

به گزارش اسپوتنیک، ضمیر کابلوف، نماینده ویژه ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در امور افغانستان و مدیر دیپارتمنت دوم آسیایی وزارت امور خارجه روسیه امروز چهارشنبه "26 جون" درجمع خبرنگاران اعلام کرد که نشست سه جانبه در فرمت گسترده در مورد افغانستان با مشارکت روسیه، چین و ایالات متحده امریکا در ماه جولای برگزار خواهد شد.
کابلوف به خبرنگاران گفت، "تاریخ این نشست تعیین و برگزاری نشست در فرمت گسترده برنامه ریزی شده است. علاوه بر نمایندگان روسیه، چین و ایالات متحده، نمایندگان پاکستان و ایران نیزدر آن شرکت خواهند کرد. نشست در ماه جولای برگزار می گردد."
به تاریخ 25 اپریل در مسکو نشست نمایندگان ویژه رئیس جمهور روسیه، وزارت خارجه چین و وزارت خارجه امریکا برای افغانستان، برگزار شد. در نتیجه این نشست، اشتراک‌کنندگان اعلامیه مشترک پخش کردند و در آن از طرفین درگیر در افغانستان خواستند تا هر چه زودتر در راستای کاهش سطح خشونت اقدام کنند.
علاوه بر این، مسکو، واشنگتن و پکن، از گروه طالبان خواستند تا هر چه زودتر در مذاکرات هیات افغانی که نمایندگان حکومت افغانستان نیز در آن شامل باشند، شرکت ورزند.
روسیه همیشه گفته است که طرفدار هماهنگ شدن تلاش‌های واشنگتن با تلاش‌های مسکو در باره صلح افغانستان است تا به گفته مسکو منافع دولت‌های منطقه و همسایه‌های افغانستان در نشست‌های مربوط به صلح بازتاب داده شوند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала