جهنم در راه هست: گرمای بی سابقه در انتظار اروپا

© AFP 2023 / Alberto Pizzoliجهنم در راه هست: گرمای بی سابقه در انتظار اروپا
جهنم در راه هست: گرمای بی سابقه در انتظار اروپا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
کشورهای اروپایی با موج گرمای غیرعادی و بی سابقه پوشانیده می شوند، درجه حرارت هوا در برخی کشورها ممکن است از 40 درجه عبور کند.

به گزارش اسپوتنیک، در مادرید قبل از پایان هفته، درجه حرارت 41 درجه خواهد بود، در پاریس، برلین و رم دمای هوا 36-38 درجه سانتی گراد پیش بینی شده است. اوج گرما در تاریخ 26 — 28 جون انتظار می رود.
هواشناسان خاطرنشان می کنند، گرمای شدید توسط باد ها از صحرای بزرگ افریقا با عبور از اقیانوس اطلس به مناطق اروپای مرکزی رسیده و سازمان هواشناسی اروپا اعلام کرده که از اسپانیا تا سوئیس گرمای هوا به به 40 درجه خواهد رسید. در فرانسه درجه نارنجی خطر اعلام شده است.
سیلویا لاپلانا، متخصص هواشناسی اسپانیا، در توییتر خود نوشت: جهنم در راه هست این گزارشگر گفت پیش‌بینی می‌شود دمای هوا در مناطقی از اسپانیا به 42 درجه برسد.
کارشناسان بر این باورند که شدت گرما می تواند به ویژه برای کودکان، افراد مسن، و همچنین کسانی که سیستم ایمنی ضعیف دارند، خطرناک باشد.
هواشناس فرانسوی گایمی وزرنیتس معتقد است که رکورد جدید گرما در روز جمعه آینده ثبت خواهد شد. پیش بینی می شود که در روز های پنج شنبه و جمعه درجه حرارت در فرانسه به 45 درجه سانتی گراد خواهد رسید.
گزارش ‌اداره های هواشناسی حاکی از آنست که کشور های آلمان، سوئیس، اتریش و شماری از کشورهای اسکاندیناوی نیز با موج گرمای شدید روبرو خواهند شد.
روزهای داغ امسال یاد آور موج بی‌سابقه گرما در سال 2003 در فرانسه است که باعث مرگ پانزده هزار نفر شد. بیشتر قربانیان آن سال افراد تنها و به‌ویژه سالمندان بودند.
دانشمندان می‌گویند گرمای شدید در روزهای نخست تابستان اثرات بدتری دارد چرا که بدن روند زمانی عادی تطبیق با تغییر دما را طی نکرده است.
نهادهای رسمی در سراسر اروپا نسبت به گرمازدگی و کم شدن آب بدن از اثر گرمای شدید هشدار داده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала