Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

جای خالی قهرمانان در همایش‌های ورزشی کشور

© Photo: Roman Abasy Facebookنثاراحمد بهاوی و رومان عباسی
نثاراحمد بهاوی و رومان عباسی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
در همایش‌های ورزشی در افغانستان، چرا قهرمانان ورزش حضور ندارند؟

به گزارش اسپوتنیک؛ کمیته ملی المپیک روز گذشته از روزجهانی المپیک در این نهاد تجلیل کرد. در این همایش مسوولان ورزش و شماری از ورزشکاران نیز شرکت کرده بودند.

تلاش قهرمان پیشین تکواندو، برای حضور در مدیریت ورزش - اسپوتنیک افغانستان
تلاش قهرمان پیشین تکواندو، برای حضور در مدیریت ورزش

در این میان اما، سوال اساسی این است که چرا قهرمانان نام‌دار ورزش مثل "نثاراحمد بهاوی، رومان عباسی و محمود حیدری" که در نام‌دارترین رقابت‌های ورزشی جهان به نام افغانستان افتخار کسب کرده‌اند، حضور نداشتند؟

در این گزارش، مختصرا به نظریات این ورزشکاران مبنی بر عدم حضورشان در اینگونه همایش‌ها می‌پردازیم.

نثار احمد بهاوی قهرمان تکواندوی کشور در صحبت با "اسپوتنیک ورزش" می‌گوید: "انتظار من این بود که در این همایش از من و دیگر قهرمانان دعودت شود، اما بدبختانه شماری از کسانی‌که در یک حلقه مخصوص هستند اینگونه برنامه‌ها در انحصارشان گرفته اند".

رومان عباسی نیز در صحبت با "اسپوتنیک ورزش" می‌گوید: "سال‌هاست که از در همایش ورزشی حضور ندارم. دلیل عدم حضور من، انتقاد از کارکردهای مسوولان ورزش بوده است. من بارها از طریق شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌های کشور برای اصلاح ساختار ورزش انتقاد کرده‌ام. اما متاسفانه این انتقاد از سوی برخی از مسوولان عقده شخصی خوانده شده است".

محمود حیدری از دیگر قهرمانان رشته تکواندو نیز در صفحه فیسبوکش در پیوند به عدم حضورش در این همایش واکنش نشان داده است و نوشته است:

شماری از قهرمانان ورزش کشور سال‌های زیادی است که به دلیل بسیاری از مسایل در نهادهای ورزشی حضور پیدا نمی‌کنند. آنان برخوردهای سلیقه‌ی و موجودیت یک حلقه خاص در ورزش کشور را دلیل فاصله گرفتن شان از این نهاد می‌دانند.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала