عامل انتشار اسناد جنایات نظامیان استرالیایی در افغانستان محاکمه می‌شود

© AP Photo / Musadeq Sadeqعامل انتشار اسناد جنایات نظامیان استرالیایی در افغانستان محاکمه می‌شود
عامل انتشار اسناد جنایات نظامیان استرالیایی در افغانستان محاکمه می‌شود - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وکیل سابق ارتش استرالیا به دلیل نشر اسناد محرمانه جنایت جنگی نظامیان استرالیایی در افغانستان امروز محاکمه می‌شود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از Associated Press، دیوید ویلیام مک براید وکیل سابق ارتش استرالیا به دلیل نشر اسناد محرمانه جنایت جنگی نظامیان استرالیایی در افغانستان امروز محاکمه می‌شود.

جستجوی اسناد جنایات جنگی نظامیان استرالیایی در افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
جستجوی اسناد جنایات جنگی نظامیان استرالیایی در افغانستان

شبکه «ای‌بی‌سی» درسال 2017 میلادی، با دست یابی به اسناد دولتی استرالیا در برنامه‌ای تلویزیونی ،کشتار کودکان و غیر نظامیان افغان را از طرف نیرو‌های ویژه استرالیا ، فاش کرد.

بر اساس اطلاع ABC، درحکم تفتیش و جستجو اسامی روزنامه نگاران، دان اوکسا و سام کلارک و همچنان گاوین موریس، مدیر اخبار ذکر شده بود که تحققات مربوط به جنایات جنگی نظامیان استرالیایی را انجام داده بودند.

در پی افشای کشتار کودکان افغانستانی از طرف رادیو و تلویزیون ملی استرالیا «ای‌بی‌سی»، نیروهای پولیس این کشور به ساختمان این شبکه در شهر سیدنی حمله کردند.

اتحادیه روزنامه نگاران استرالیا این اقدام پولیس را بر خلاف آزادی بیان و آزادی فعالیت‌های رسانه‌ای در این کشور دانست و اعلام کرد که در کنار خبرنگاران این رسانه باقی خواهد ماند.

پس از حملات ترویستی 11 سپتمبر سال 2001 در استرالیا بیش از 60 قانون برا محافظت از امنیت ملی و مبارزه با تروریسم تصویب شد. اما در همین مدت زمان تا حال هیچ گونه قانون برای محافظت از آزادی رسانه‌ها مدنظر گرفته نشده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала