تشکیل خلافت داعش در افغانستان

© AFP 2023 / Tauseef MUSTAFAتشکیل خلافت داعش در افغانستان
تشکیل خلافت داعش در افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دبیرکل ناتو با نشان دادن چراغ سبز به این گروه تروریستی مدعی شد که داعش در پی تشکیل خلافت در افغانستان است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، ینس استولتنبرگ، دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) پس از نشست وزیران دفاع این سازمان به خبرنگاران گفت: داعش خلافت خود را در سوریه و عراق از دست داده و اکنون برای تشکیل خلافت در افغانستان تلاش می‌کند.
دبیرکل ناتو در حالی این اظهارات را بیان می‌کند که مقامات غربی اخیراً دور جدید بزرگنمایی داعش در افغانستان را آغاز کرده‌اند تا ادامه حضور نظامی در افغانستان را توجیه کنند.
استولتنبرگ افزود: ما از تاسیس خلافت داعش در افغانستان جلوگیری می‌کنیم و نیروهای امنیتی افغانستان را آموزش می‌دهیم تا با داعش مقابله کنند.
وی همچنین تاکید کرد که توافق صلح با طالبان باید تضمین کننده این باشد که دیگر کشورها مانند امریکا و کشورهای عضو ناتو از خاک افغانستان مورد تهدید قرار نگیرند.
استولتنبرگ در حالی مدعی شده که داعش برای ایجاد خلافت در افغانستان تلاش می‌کند که این گروه تروریستی حضور گسترده‌ای در افغانستان ندارد و فعالیت جنگجویان داعش به مناطق محدودی از این کشور محدود می‌شود. از سوی دیگر نیز شماری از مقامات محلی افغان و کشورهای منطقه از جمله روسیه نیروهای خارجی را به انتقال تروریست‌ها از طریق بالگرد، حمایت تدارکاتی و تسلیحاتی تروریست‌های داعش متهم می‌کنند.
پیش از این استولتنبرگ، تاکید کرد که در صورت عدم توافق صلح میان طالبان و حکومت افغانستان، نیروهای آن پیمان در افغانستان حضور خواهند داشت.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала