جواب اردوغان به هشدار امریکا

© Sputnik / Sergey Guneev /  مراجعه به بانک تصاویر جواب اردوغان به هشدار امریکا
جواب اردوغان به هشدار امریکا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس جمهور ترکیه میگوید در صورتیکه امریکا قرارداد فروش جت های اف-۳۵ با انقره را لغو کند، باید ۱،۲۵ میلیارد دالر به ترکیه برگرداند.

به گزارش اسپوتنیک، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در مصاحبه‌ای با نشریه جاپانی «Nikkei» اظهار داشت که ایالات متحده نمیتواند در چارچوب قانون CAATSA ترکیه را بخاطر خرید سیستم های دفاع هوایی اس-۴۰۰ از روسیه مورد تحریم قرار دهد، زیرا انقره قرارداد با مسکو را قبل از قانون متذکره به امضا رسانده بود.

اردوغان: «قانون CAATSA را نمیتوان در رابطه با ترکیه اجرا کرد، زیرا ما این قرارداد (قرارداد خرید سیستم های اس-۴۰۰) قبل از تصویب این قانون به امضا رسانده بودیم. در آن زمان چنین قانونی وجود نداشت.»

رئیس جمهور اردوغان در جواب سوالی در مورد تهدیدهای امریکا مبنی بر لغو قرارداد فروش جت های اف-۳۵ گفت که انقره برای اشتراک در این پروژه به ایالات متحده ۱،۲۵ میلیارد دالر پرداخته است.

اردوغان: «اگر ایالات متحده تصمیم بگیرد تا ترکیه را بخاطر خرید اس-۴۰۰ از پروژه اف-۳۵ حذف کند ما به محکمه بین‌المللی مراجعه خواهیم کرد و از امریکا پول های پرداخت شده را بازپس خواهیم گرفت.»

این اظهارات در حالی مطرح میشود که روز گذشته (چهارشنبه، ۲۶ جون) مارک اسپر، سرپرست وزارت دفاع امریکا در دیدار با همتای ترکی خود دیدار گفت در صورتیکه ترکیه از خرید سیستم های اس-۴۰۰ صرف نظر نکند، امریکا جت های اف-۳۵ را به این کشور تحویل نخواهد داد.

یادآوری میکنیم، حکومت ترکیه، باوجود تهدیدها امریکا، بارها اعلام کرده اند که تصمیم انقره برای خرید سیستم های دفاع هوایی اس-۴۰۰ از روسیه قطعی‌ است و قرار است اولین مجموعه سیستم های متذکره در ماه جون سال روان در ترکیه مستقر گردد.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала