اشرف غنی: طالبان و پاکستان باهم وابسته اند

© Photo / ARG / ARGاشرف غنی: طالبان و پاکستان باهم وابسته اند
اشرف غنی: طالبان و پاکستان باهم وابسته اند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس جمهور افغانستان تاکید کرد، که افغانستان هیچگاه مستعمره نخواهد شد.
رئیس‌جمهور غنی به پاکستان رفت - اسپوتنیک افغانستان
رئیس‌جمهور غنی به پاکستان رفت

به گزارش اسپوتنیک، ویب سایت ریاست جمهوری افغانستان نوشت: محمد اشرف غنی در موسسه مطالعات راهبردی اسلام‌آباد، با انتقاد از وابستگی شدید میان طالبان و پاکستان، خواستار تغییر در این روند شد.

وی گفت: یکی از اولویت‌های دولت وحدت ملی افغانستان عادی سازی پیوندها با پاکستان و پیدا کردن یک راه حل سیاسی برای حل اختلافات است.

غنی همچنین افزود: لویه جرگه افغانستان به دنبال ایجاد یک راه‌حل سیاسی برای پایان دادن به خشونت‌ها است و اشتباهات گذشته نباید در پیوندهای جدید افغانستان و پاکستان تکرار شود.

وی از عمران خان خواست تا هیاتی را در سطح مدیران و وزرا برای حل اختلافات با افغانستان تشکیل دهد. غنی همچنین از آمادگی اتحادیه اروپا در این زمینه نیز خبر داد.

غنی برگزاری انتخابات ریاست جمهوری افغانستان را یکی از اولویت‌ها و نیازهای مردم این کشور خواند و گفت که صلح در آینده یکی از حقوق اساسی مردم افغانستان خواهد بود.

رئیس جمهور افغانستان با اشاره به مذاکرات این کشور با کشورهای دیگر در جهت برقراری صلح و امنیت در افغانستان تاکید، که افغانستان هیچگاه مستعمره نخواهد شد و این را نخواهد پذیرفت.

شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان نیز که در این نشست حضور داشت، گفت: آینده افغانستان و پاکستان به هم گره خورده و در این راه دوکشور با چالش‌هایی روبرو هستند.

وی افزود: برای دستیابی به صلح نیاز به همکاری مشترک افغانستان و پاکستان است.

یادآوری می کنیم، که محمد اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان دیروز در راس یک هیات بلند رتبه راهی پاکستان شده بود. 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала