اخطار حوثی های یمن به عربستان و امارات

© AP Photo / Hani Mohammedاخطار حوثی های یمن به عربستان و امارات
اخطار حوثی های یمن به عربستان و امارات - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ضیف‌الله الشامی وزیر اطلاعات دولت اظهار داشت که نیروهای حوثی عضو جنبش شیعه انصارالله یمن اعلام کرده اند که نیروهای حوثی آماده حمله مستقیم به پایتخت عربستان و امارات هستند.

به گزارش اسپوتنیک ، ضیف‌الله الشامی در مصاحبه با شبکه العالم گفت که شاید در آینده ای نزدیک پایتخت کشورهای متجاوز علیه یمن مورد هدف نیروهای یمنی قرار بگیرند.

پولیس عربستان سعودی - اسپوتنیک افغانستان
عربستان سردسته داعش در یمن را دستگیر کرد + ویدئو

وزیر اطلاعات دولت نیروهای حوثی که در برنامه المشهد الیمنی شبکه العالم حاضر شده بود گفت که هدف قرار دادن میدان های ابوظبی و ینبع در جنوب غرب عربستان و غیر آن ثابت می کند که نیروهای یمنی می توانند به هر هدفی که بخواهند دست پیدا کنند.
الشامی ادامه داد که نیروهای یمنی توانائی حمله مستقیم و دقیق به اهدافی قبلاً تعیین شده را دارند و می تواند کمیته های بین المللی را برای برملا ساختن دروغ سعودی ها در حمله یمنی ها به غیر نظامیان سعودی تشکیل دهد.
مقام حوثی در پایان گفت: ائتلاف متجاوز اعضای القاعده و داعش را از مناطق مختلف به جبهه های نبرد با ما می فرستد تا به نمایندگی از عربستان بجنگند.
در یمن از سال 2014 درگیری داخلی ادامه دارد. در یک طرف این نزاع نیروهای حوثی عضو جنبش شیعه " انصارالله" و در طرف دیگر آن ارتش دولتی و شبه نظامیان وفادار به عبدربه منصور هادی، رئیس جمهور یمن قرار دارند که مورد حمایت جامعه بین المللی است. از سال 2015 ائتلاف عربی به ریاست عربستان سعودی حمایت نظامی از نیروهای دولتی را برعهده دارند. به نظر می رسد ، ایران از حوثی های که صنعا پایتخت یمن و بخش قابل توجهی از کشور را تحت کنترل دارند ، پشتیبانی می کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала