ترامپ: گناه بن سلمان در قتل خاشقجی ثابت نشده

© REUTERS / Kevin Lamarqueترامپ: گناه بن سلمان در قتل خاشقجی ثابت نشده
ترامپ: گناه بن سلمان در قتل خاشقجی ثابت نشده - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس جمهور ایالات متحده امریکا در کنفرانس خبری پس از نشست G-20 با نادیده گرفتن سوالات مکرر پیرامون قتل خاشقجی، ابراز داشت که گناه بن سلمان دراین خصوص ثابت نشده.

به گزارش اسپوتنیک، دونالد ترامپ رئیس جمهور ایالات متحده امریکا در کنفرانس خبری پس از نشست گروه 20 در اوساکای جاپان گفت، تا کنون شواهدی از دست داشتن شاهزاده سعودی، محمد بن سلمان در حادثه قتل روزنامه نگار سعودی که ماه دسمبر گذشته در کنسولگری این کشور در استانبول به وقوع پیوست، موجود نیست و این امر تا اندازه‌ای بیانگر بی گناهی احتمالی شاهزاده سعودی دراین حادثه است.
رئیس جمهور امریکا درباره قتل جمال خاشقجی نویسنده منتقد سعودی افزود: ولیعهد سعودی به من گفت 13 نفر در رابطه با قتل خاشقجی محاکمه شده‌اند. 

ترامپ - اسپوتنیک افغانستان
بی اعتنایی ترامپ به تحقیقات درباره قتل خاشقجی

ترامپ گفت: درباره دیدگاه مقامات اطلاعاتی امریکا در خصوص مسئولیت محمد بن سلمان ولیعهد سعودی در قتل خاشقجی اظهار نظری نمی‌کنم.
رئیس جمهوری امریکا گفت که آل سعود خود پیگیر محاکمه عاملان این قتل است من از این اتفاق بسیار ناراحت هستم ولی هیچ کس تاکنون ولیعهد عربستان را به این قتل محکوم نکرده است.
رئیس جمهور ایالات متحده امریکا این اظهارات را چند روز پس از تحقیقات مستقل سازمان ملل مطرح کرد؛ تحقیقاتی که جزییات جدیدی را درباره مرگ و قطعه قطعه شدن جسد این روزنامه‌نگار سعودی به دست ماموران عربستان را افشا کرد.
یادآوری می کنیم که رئیس‌جمهور ایالات متحده امریکا در حاشیه نشست گروه 20 با محمد بن سلمان شاهزاده سعودی ملاقات نمود. وی در این دیدار ازعربستان سعودی به خاطر خرید تجهیزات نظامی قدردانی کرد.
ترامپ گفت، برای من مایه افتخار است که در کنار ولیعهد عربستان باشم. او دوست من است، مردی است که واقعاً طی پنج سال گذشته در ارتباط با اصلاحات در عربستان کارهایی را انجام داده است.
ترامپ در این نشست کار فوق‌العاده ولیعهد عربستان را ستود و در عین حال سوال‌های مکرر پیرامون قتل جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار و منتقد عربستانی را نادیده گرفت.
جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار 59 ساله تبعه عربستان سعودی هشت ماه پیش در تاریخ دوم اکتبر سال 2018 پس از ورود به کنسولگری این کشور در شهر استانبول ترکیه برای تمدید پاسپورت خود ناپدید شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала