ترامپ و رهبر چین با هم آشتی نمودند

© AFP 2023 / Fred Dufourترامپ و رهبر چین با هم آشتی نمودند
ترامپ و رهبر چین با هم  آشتی نمودند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
روسای جمهور ایالات متحده امریکا و چین در دیدار شان در حاشیه نشست G – 20 در جاپان، آمادگی خود را برای رسیدن به یک توافق جامع در جنگ تجاری اعلام کردند.

 به گزارش اسپوتنیک، به نقل از خبرگزاری " شین هوا" رهبران امریکا و چین، دونالد ترامپ و شی جین پینگ، در ملاقات خود در حاشیه نشست سران هفت گانه بزرگ — G — 20، در مورد از سرگیری مذاکرات تجاری میان کشور های شان توافق نمودند.
ترامپ در این نشست اعلام کرد واشنگتن می‌خواهد روابط تجاری نزدیکتری با پکن برگزار کند. او همچنین با اشاره به اینکه واشنگتن آماده برقراری توافق تجاری عادلانه تری با پکن است، گفت: «دستیابی به چنین توافقی، تاریخی خواهد بود». 

دیدار پوتین و ترامپ یک و نیم ساعت به درازا کشید - اسپوتنیک افغانستان
دیدار پوتین و ترامپ یک و نیم ساعت به درازا کشید

او در آغاز این نشست گفت: در حال حاضر، ما به دستیابی به یک توافق نزدیکتر می‌شویم. در صورتی این توافق تاریخی خواهد بود که به معامله‌ای عادلانه دست یابیم. این توافق برای ما و شما کاملا صریح خواهد بود.
رئیس جمهور امریکا در ادامه گفت: ما ارتباط بسیارخوبی داشتیم، اما می‌خواهیم کاری انجام دهیم که بر مبنای احترام به تجارت باشد. بهعقیده من، این رویدادی است که اجرای آن بسیار آسان است.
شی جین پینگ، رئیس جمهور چین هم در این نشست گفت هم امریکا و هم چین از همکاری بهره می‌برند، در حالی که مقابله با این موضوع به آن‌ها آسیب می‌رساند.
رئیس جمهور چین اظهار داشت پکن آماده است تا با ترامپ در خصوص مسائل اساسی شامل روابط چین و امریکا وجهت دهی به پیشبرد روابطی که بر اساس هماهنگی، همکاری و ثبات باشد، روابط دیداری داشته باشد.
رئیس جمهور ایالات متحده که معمولا نقشی آتش افروز دارد، در نخستین دیدارهایش با 19 رئیس جمهور و نخست وزیر دیگر که برای دو روز در شهر بزرگ ساحلی اوزاکا گرد هم آمده اند، تعارفات و سخنان آشتی جویانه را افزایش داده، هر چند که طی چند روز گذشته برخورد بدی با آنها داشته است.
شایان ذکر است، اختلافات تجاری چین و ایالات متحده اریکا در سال 2018 پس از آن آغاز شد که ترامپ در جون سال گذشته میلادی تصمیم گرفت تعرفه‌های واردات فولاد و آلومنیوم را تا 25 درصد افزایش دهد. این اقدام به تشدید اختلافات واشنگتن و پکن منجر شد و زمینه اعمال تعرفه‌های سنگین امریکا بر کالا‌های وارداتی چین و آغاز جنگ تجاری را رقم زد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала