جنرال میلر: حضور داعش در افغانستان پروپاکندا و ساختگی نیست

© Wikipedia / Tech. Sgt. Sharida Jackson, U.S. Air Forceجنرال میلر: حضور داعش در افغانستان پروپاکندا و ساختگی نیست
جنرال میلر: حضور داعش در افغانستان پروپاکندا و ساختگی نیست - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
فرمانده مأموریت حمایت قاطع درافغانستان می‌گوید، حضور داعش در افغانستان تهدید جدی است. او بر نقش ناتو به مشوره‌دهی، آموزش و کمک به نیروهای امنیتی افغانستان در مقابله با داعش تأکید می‌کند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از سلام‌وطندار، جنرال اسکات میلر، فرمانده مأموریت حمایت قاطع درافغانستان در گفت‌وگو با خبرنگاران در بروکسل می‌گوید، حضور داعش در افغانستان تهدید جدی است. او بر نقش ناتو به مشوره‌دهی، آموزش و کمک به نیروهای امنیتی افغانستان در مقابله با داعش تأکید می‌کند.

ناتو: اگر طالبان به صلح تمکین کنند مورد حمله ما قرار نخواهند گرفت - اسپوتنیک افغانستان
ناتو: اگر طالبان به صلح تمکین کنند مورد حمله ما قرار نخواهند گرفت

این جنرال امریکایی می‌گوید که حضور داعش در افغانستان پروپاکندا و یا ساختگی نیست، بلکه این گروه در شماری از ولایت‌های این کشور حضور قوی دارد.

به گفتۀ فرمانده مأموریت حمایت قاطع درافغانستان، از آن‌جای که رفت‌وآمد افراد به مناطق تحت کنترل داعش مشکل است، نمی‌توان شمار دقیق افراد این گروه را تخمین زد.

هفته گذشته، ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو نیز درنشست وزیران دفاع ناتو در بروکسل گفته‌ بود ، داعش خلافت‌اش در سوریه و عراق را از دست داده و تلاش دارد در افغانستان خلافت ایجاد کند. او تأکید کرده‌بود که حمایت از نیروهای افغانستان برای مبارزه با هراس‌افگنی، رابطۀ تنگاتنک به مبارزه با داعش در سوریه و عراق دارد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала