میر رحمان رحمانی سرانجام رئیس مجلس نمایندگان شد

© Photo / Mir Rahman Rahmani FBمیر رحمان رحمانی، رئيس مجلس نمایندگان افغانستان
میر رحمان رحمانی، رئيس مجلس نمایندگان افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نمایندگان پس از 40 روز تنش بر سر انتخاب ریاست مجلس، موفق شدند میر رحمانی رحمانی را به حیث رئیس این نهاد انتخاب کنند.

به گزارش اسپوتنیک، اعضای مجلس نمایندگان امروز(شنبه، 8 سرطان) برای انتخاب رئیس مجلس نمایندگان میان میر رحمان رحمانی و خان محمد وردک رای گیری کردند.
آقای رحمانی در این دور انتخابات از میان 245 نماینده مردم در مجلس، آرای 136 تن را بدست آورد و به عنوان رئیس مجلس نمایندگان انتخاب شد.
میر رحمان رحمانی رئیس مجلس نمایندگان هم ضمن ابراز قدردانی از نمایندگان مجلس که به او رای اعتماد داده‌اند، گفت که منحیث خدمت‌گزار مردم افغانستان مطابق قانون اساسی وظیفه محوله را به پیش می‌برد.
آقای رحمانی بر حفظ اقتدار و عزت خانه ملت تاکید کرد و گفت که سر از فردا انتخابات سایر اعضای هیات اداری را بر گزار می‌کند.این در حالی است که یک ماه پیش میان میررحمان رحمانی و کمال ناصر اصولی انتخابات برگزار شد؛ آقای رحمانی 123 و آقای اصولی 55 رای بدست آوردند؛ به این ترتیب آقای رحمانی به عنوان رئیس مجلس اعلام شد.
اما این نتیجه از سوی کمال ناصر اصولی پذیرفته نشد و منجر تنش ها و حتا درگیری لفظی و فزیکی میان اعضای مجلس شد.
در همین حال روز پنجشنبه‌ هفته گذشته نیز میان صدیق احمد عثمانی، خان‌آغا رضایی، خان محمد وردگ و عبدالستار حسینی، انتخابات برگزار شد که هیچ کدام نتوانست رای کافی برای ریاست این مجلس بیاوردند.
در نهایت در دور چهارم انتخابات میان میررحمان رحمانی با بیشترین آرا به عنوان رئیس مجلس نمایندگان انتخاب شد.
بر اساس اصول وظایف داخلی مجلس نمایندگان، نامزدی به عنوان رییس مجلس نمایندگان انتخاب می‌شود که 50 درصد به علاوه یک رای را بدست آورد.

میر رحمان رحمانی در سال 1341 خورشیدیدر ولسوالی بگرام ولایت پروان متولد شده است. وی در سال 1358خورشيدی از ليسه بگرام فارغ شده و تحصيلات خود را در روسيه ادامه داده و در سال 1361خورشيدی از دانشگاه نظامی روسيه فارغ شده است. رحمانی به عنوان رئیس شورای اجتماعی مردم بگرام، خدمت در صفوف ارتش تا رتبه جنرالی و رئیس اتاق تجارت و صنایع ولایت پروان نیز اجرای وظيقه کرده است. گفتنی است که رحمانی در انتخابات پارلمانی از لحاظ کسب آرا در ولایت پروان در مکان دوم قرار داشت.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала