اعلامیه وزارت داخله افغانستان در پیوند به حادثه ولسوالی نهرین

© Wikipedia / Umiami91اعلامیه وزارت داخله افغانستان در پیوند به حادثه ولسوالی نهرین
اعلامیه وزارت داخله افغانستان در پیوند به حادثه ولسوالی نهرین - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت امور داخله افغانستان حمله جنگجویان گروه طالبان را بر افراد ملکی در ولسوالی نهرین ولایت بغلان محکوم کرد.
بغلان - اسپوتنیک افغانستان
25 تن از نیروهای خیزش مردمی در پی حمله طالبان در بغلان جان باختند

به گزارش اسپوتنیک، وزارت امور داخله افغانستان در پیوند حمله طالبان بر افراد ملکی در ولسوالی نهرین ولایت بغلان نوشت: وزارت امور داخله جمهوری اسلامی افغانستان، حمله جنگجویان وابسته به هراس افگنان طالب بر افراد ملکی درولسوالی نهرین ولایت بغلان را که در آن شماری هموطنان ملکی ما شهید و زخمی شدند، یک رویکرد جنایت کارانه دانسته واین جنایت نابخشودنی را به شدت تقبیح می نماید.
در  ادامه این اعلامیه آمده است، که گروهی ازجنگجویان وابسته به هراس افگنان طالب، شب گذشته بر روستای اره‌ کش ولسوالی نهرین برافراد ملکی حمله ورشده که درنتیجه آن 25 تن از افراد ملکی را که باشندگان محل هستند، شهید و دو فرد ملکی را زخمی کرده اند.
همزمان، نیروهای پولیس ملی به منظور نجات افراد ملکی به محل رویداد رسیده و با هراس افگنان طالب درگیری شدند که درنتیجه درگیری 15 هراس افگن طالب کشته شده اند.

وزارت داخله افغانستان درباره حفاظت از افراد ملکی نوشته است، که وزارت امور داخله جمهوری اسلامی افغانستان، با اعتقاد راسخ بر لزوم حفاظت از هموطنان و افراد غیر نظامی، به نیروهای پولیس ملی اکیداً دستور می دهد که از همه ای امکانات خویش در جهت نگهبانی از افراد ملکی سعی وتلاش نموده و به تروریستان اجازه ندهند تا به مردم ملکی آسیب برسانند.
حمله بر افراد ملکی، نشان می دهد که هراس افگنان طالب، در دشمنی با مردم افغانستان از هیچ فرصتی فروگذارنکرده و هیچ اصول و اخلاق را نمی شناسند و این گروه شیطان صفت، همواره در پی فرصت برای آسیب رساندن به مردم صلح خواه و بیگناه هستند.
همچنان وزارت داخله با خانواده های جان باختگان غمشریکی خود را اعلان و نوشته است، که وزارت امور داخله جمهوری اسلامی افغانستان، برای شهدای این رویداد جنت فردوس و برای بازمانده گان شان صبر جمیل را از بارگاه ایزد منان استدعا می نماید.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала