سخنان ترامپ درباره رفتار نادرست امریکا با ترکیه به خاطر اس-400

© AFP 2023 / Dominique Jacovidesسخنان ترامپ درباره رفتار نادرست امریکا با ترکیه به خاطر اس-400
سخنان ترامپ درباره رفتار نادرست امریکا با ترکیه به خاطر اس-400 - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس جمهور ایالات متحده امریکا در یک کنفرانس خبری پس از نشست جی-20 گفت، که واشنگتن به نحوی نادرست با ترکیه به خاطر اس-400 رفتار کرده است.
پاسخ امریکا به خرید اس-400 توسط ترکیه منافع واشنگتن را ضربه می‌زند - اسپوتنیک افغانستان
پاسخ امریکا به خرید اس-400 توسط ترکیه منافع واشنگتن را ضربه می‌زند

به گزارش اسپوتنیک، دونالد ترامپ رئیس جمهور امریکا درباره اس-400 روسیه گفت:- "این موضوع پیچیده است و ما بر روی آن فکر می‌کنیم. باید به دنبال راهکارهایی باشیم. واقعیت این است که در دوران اوباما به شکل عادلانه با ترکیه رفتار نکردند. ترکیه خواهان آن بود که سامانه راکتی پاتریوت را از امریکا بخرد. اما در دوران اوباما با این خواسته انقره مخالفت شد و پس از آن که آنها خواستند از جای دیگری راکت بخرند، واشنگتن اعلام کرد که حالا می‌توانید راکت ما را بخرید. به این شکل نباید با انسان‌ها برخورد کرد. باید عادلانه رفتار کرد".

ترامپ اشاره کرد، که پس از خرید سیستم های روسیه توسط انقره، ایالات متحده امریکا نارضایتی خود را ابراز کرد و از اردوغان خواست که این معامله را رها کند.

او افزود:- "او قرارداد را امضا کرد و پولش مصرف کرد و روی آن پول زیادی سرمایه گذاری کرد. به محض این که آنها را خریداری کرد، مردم کشور ما به او تیلیفون کردند و گفتند: گوش کن، ما نمی خواهیم شما این سیستم را بخرید، زیرا این سیستم های ناتو نیستند".

ترامپ در ادامه گفت: چنین سیاستی در پیوند با ترکیه ناعادلانه است.

رئیس جمهور امریکا همچنان اذعان کرد، که: من به شما صادقانه می گویم، من کاملا در کنار کشورمان هستم، اما با او رفتار بسیار نادرست داشتند.

یادآوری می کنیم، که پیش از این ترامپ گفته بود، که وضعیت به خاطر خرید اس-400 توسط ترکیه همچنان دشوار است. 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала