نخستین گروه از نظامیان امریکایی مجهز به پهپادهای میناتوری راهی افغانستان می شوند

© Flickr / UK Ministry of Defenceنخستین گروه از نظامیان امریکایی مجهز به پهپادهای میناتوری راهی افغانستان می شوند
نخستین گروه از نظامیان امریکایی مجهز به پهپادهای میناتوری راهی افغانستان می شوند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نخستین گروه از نیروهای هوابرد ارتش امریکا که به پهپادهای مینیاتوری جاسوسی تجهیز شدند تا یک ماه آینده به افغانستان فرستاده خواهد شد.
نیروهای امریکایی در افغانستان با پهپاد جاسوسی میناتوری مجهز می شوند - اسپوتنیک افغانستان
نیروهای امریکایی در افغانستان با پهپاد جاسوسی میناتوری مجهز می شوند

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، روزنامه ای امریکای «میلتاری دات کام» نوشت: نخستین گروه از نیروهای هوابرد ارتش امریکا که با پهپادهای مینیاتوری جاسوسی موسوم به «بلک هورنت» تجهیز شدند قرار است تا یک ماه آینده به افغانستان فرستاده شود.

این پهپاد‌های جاسوسی می‌توانند تصاویر اچ دی گرفته و یا هم به صورت زنده فیلمبرداری کرده و داده‌ها را به اپراتورهایی که در روی زمین هستند ارسال کند.

سخنگوی نیروهای هوابرد ارتش امریکا به «ستاراندسترایپس» گفت: پیش از تجهیز سایر سربازان امریکایی، این گروه کارایی پهپادهای مینیاتوری جاسوسی را در افغانستان مورد ارزیابی قرار خواهد داد.

قرار است این گروه از نیروهای هوابرد ارتش امریکا در پایگاه هوایی کندهار در جنوب افغانستان جا به جا شده و جایگزین بخشی از نیروهای زمینی ارتش امریکا شوند.

بر اساس این گزارش انتظار می‌رود تا سربازان امریکایی با استفاده از این پهپادها تله‌های انفجاری و کمین مخالفان مسلح را کشف کنند تا تلفات نیروهای امریکایی در افغانستان کاهش یابد.

انتظار می‌رود که در ماهای آینده پهپادهای مینیاتوری جاسوسی بلک هورنت به بخشی از کیت استندارد نیروهای امریکایی در افغانستان تبدیل شود.

 پیش از این نیز برخی از رسانه‌ها از عقد قرار 40 میلیون دالری ارتش امریکا با یک شرکت امریکایی برای خریداری 9 هزار پهپاد جاسوسی مینیاتوری خبر داده بودند.

یادآوری می کنیم، که پهپادهای بلک هورنت به قدری کوچک هستند که به راحتی در کف دست جا می‌گیرند 16 سانتی متر طول و کمتر از 33 گرم وزن دارند.این پهپادها می‌توانند با سرعت بیش از 21 کیلومتر بر  ساعت حرکت کرده و پس از هربار شارژ به مدت 25 دقیقه پرواز کنند.

این پهپاد‌های جاسوسی می‌توانند تصاویر اچ دی گرفته و یا هم به صورت زنده فیلمبرداری کرده و داده‌ها را به اپراتورهایی که در روی زمین هستند ارسال کند. پهپاد مینیاتوری بلک هورنت پیش از این نیز توسط نیروهای انگلیسی در افغانستان مورد استفاده قرار گرفته است.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала