اردوغان از ادامه روند تحویل گرفتن S – 400 خبر داد

© Sputnik / Aleksey Nikolskyi /  مراجعه به بانک تصاویر اردوغان از ادامه روند تحویل گرفتن S – 400 خبر داد
اردوغان از ادامه روند تحویل گرفتن S – 400  خبر داد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه گفت، هیچگونه عقب نشینی درباره توافق تحویل گرفتن سیستم های دفاع راکتی S – 400 روسیه نداریم

به گزارش اسپوتنیک، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه امروز شنبه اعلام کرد روند تحویل سیستم های دافع هوایی S — 400 روسیه بدون وقفه در حال انجام است.
رئیس جمهور ترکیه گفت توافق دوجانبه در خصوص این سیستم ها و انتقال فناوری‌های مربوطه برای انقره حائز اهمیت است.
اردوغان در دیدار خود با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، در حاشیه نشست G — 20 در اوساکای جاپان گفت: ما همچنان به بررسی تحویل سیستم های دافع هوایی S-400 با توجه به توافقات صورت گرفته در دوشنبه، ادامه می‌دهیم. همچنین مایلم یادآوری کنم برنامه راکتی مشترک از جمله انتقال فناوری‌های آن از اولویت‌های همکاری ما به حساب می‌آید. تا جایی که اطلاع دارم هیچ وقفه‌ای در روند تحویل (این سیستم دفاعی) وجود ندارد.
روسیه و ترکیه قرارداد خرید اس-400 را در سال 2017 امضا کردند. علیه این معامله بارها و بارها در امریکا سخن گفته شد و تهدید کردند که تحویل جنگنده های اف-35 که قبلا مبلغش توسط ترکیه پرداخت شده است ملغی شود و خواستار این شدند که ترکیه میان روسیه و غرب یکی را انتخاب کند.
ترکیه عضو پیمان نظامی آتلانتیک شمالی ناتو است و برای دفاع از خود قصد دارد سیستم های راکتی را از روسیه خریداری کند. این موضوع نشان می‌دهد که اعتماد بین ترکیه و امریکا خدشه‌دار شده است.
پیش از این مشاور وزیر دفاع امریکا در امور اروپا و ناتو، خرید اس-400 از سوی ترکیه را به عنوان خطر غیر قابل قبول برای امریکا دانست.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала