سفیر امریکا: تعهد لفظی طالبان کافی نیست، تضمین معتبر نیاز است

© Photo / Facebook/Chief Executive of the Islamic Republic of Afghanistan / ریاست اجراییه جمهوری اسلامی افغانستانسفیر امریکا در کابل
سفیر امریکا در کابل - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
همزمان با آغاز هفتمین دور گفت‌وگوهای صلح میان نماینده‌گان امریکا و گروه طالبان، سفیر امریکا در کابل می‌گوید که کشورش چشم به راه تضمین معتبر از سوی گروه طالبان است؛ تضمینی که به گفته او بتواند ایالات متحده امریکا را قانع سازد که پس از توافق صلح، افغانستان به پناهگاه تروریزم بدل نخواهد شد.

به گزارش اسپوتینک به نقل از ۸ صبح، جان بس، سفیر ایالات متحده امریکا در کابل روز شنبه، هشتم سرطان، در جمعی از خبرنگاران گفت، هفتمین دور مذاکرات دوحه روی خروج نیروهای نظامی ایالات متحده امریکا از افغانستان و ارایه تضمین معتبر از سوی طالبان به جانب امریکا، متمرکز است. او هم‌چنان افزود: "ما تنها به تعهد گروه طالبان اکتفا نخواهیم کرد، بلکه چشم به راه راهکارهایی از جانب طالبان هستیم که امریکا، شهروندان افغانستان و جامعه جهانی را متقاعد بسازد که پس از توافق صلح، افغانستان عاری از گروه‌ها و سازمان‌های تروریستی خواهد بود".

آغاز قریب‌الوقوع دور جدید گفتگوهای امریکا و طالبان در قطر - اسپوتنیک افغانستان
دور جدید گفتگوهای امریکا و طالبان در قطر/ امیدواری تازه برای تأمین صلح

سفیر امریکا در کابل هم‌چنان توضیح داد که یکی از دلایل به درازا کشیدن گفت‌وگوهای جاری دوحه نیز بحث مفصل روی چگونه‌گی ضمانت گروه طالبان است. به گفته او، ایالات متحده امریکا می‌خواهد اطمینان حاصل کند که پس از خروج نیروهای نظامی امریکا از افغانستان، این کشور به پناه‌گاه امن برای سازمان‌های تروریستی بدل نخواهد شد.

این در حالی است که هفتمین دور گفت‌و‌گوها میان گروه طالبان و نماینده‌گان ایالات متحده امریکا به رهبری زلمی خلیل‌زاد، نماینده ویژه وزارت خارجه امریکا روز شنبه، هشتم سرطان، آغاز شده است. در این دور گفت‌و‌گوها گروه طالبان انتظار دارند که بدانند نیروهای نظامی ایالات متحده امریکا چه زمانی و زیر چه شرایطی افغانستان را ترک خواهند کرد. سفیر امریکا در کابل اما یک بار دیگر تأکید می‌کند که توافق روی خروج این نیروها بسته‌گی به چگونه‌گی اقدامات گروه طالبان دارد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала