دومین دور انتخابات معاونیت اول و دوم مجلس به ناکامی انجامید

© Photo / ارگدومین دور انتخابات معاونیت اول و دوم مجلس به ناکامی انجامید
دومین دور انتخابات معاونیت اول و دوم مجلس به ناکامی انجامید - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دومین دور انتخابات معاونیت اول و دوم، منشی و نایب منشی مجلس ناکام شده و هیچ نامزدی نتوانست آرای لازم را بدست آورند.

به گزارش اسپوتنیک، نمایندگان مجلس برای بار دوم به منظور انتخابات اعضای هیات اداری امروز دوشنبه (10 سرطان) به پای صندوق‌های رفتند؛ اما نتوانستند هیچ یکی از اعضای هیات اداری شان را انتخاب کنند.
مجموع آرای استفاده شده در انتخابات امروز مجلس 236 رای بود و هر نامزد برای برنده شدن به 119 رای تایید نیاز داشتند.
دور دوم انتخابات نیابت اول میان محمد عالم ساعی و نجیب الله ناصر برگزار شد که آقای ساعی با کسب 86 رای تایید و آقای ناصر با 109 رای تایید نتوانستند آرای لازم را برای احراز نیابت اول مجلس به دست آورند.
در انتخابات نیابت اول 18 رای سفید و 23 رای باطل از سوی نمایندگان استفاده شده بود؛ بناًبراین دو نامزد از دور رقابت حذف شدند.
در مرحله دوم انتخابات نیابت دوم نیز غلام حسین ناصری و همایون شهیدزاده نامزد بودند که هر کدام اخذ 98 و 113 رای تایید را بدست آوردند؛ اما نتوانستند آرای لازم را برای دست یابی به پست معاونیت دوم کسب کنند و بناً هردو از دور رقابت حذف شدند.
در انتخابات نیابت دوم هم 12 رای سفید و 13 رای باطل از سوی نمایندگان استفاده شده بود.

میر رحمان رحمانی، رئيس مجلس نمایندگان افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
میر رحمان رحمانی سرانجام رئیس مجلس نمایندگان شد

در دور دوم انتخابات منشی نیز سیدعظیم کبرزانی و اسدالله شهباز با هم رقابت کردند که آقای کبرزانی با بدست آوردن 91 رای تایید و آقای شهباز نیز با کسب 106 رای تایید نتوانستند به کرسی منشی مجلس برسند.
در انتخابات منشی نیز 18 رای سفید و 21 رای باطل استفاده شده بود.
بناً هردوی این نامزدان از دور رقابت حذف شدند.
در دور دوم انتخابات نیابت منشی هم فریده حمیدی و عرفان الله عرفان باهم رقابت کردند که هرکدام با بدست آوردن 80 و 103 رای تایید نتوانستند آرای لازم برای کسب نیابت منشی را کسب کنند. در این انتخابات 34 رای سفید و 19 رای باطل استفاده شده بود.
میر رحمان رحمانی رییس مجلس نمایندگان در اخیر شمارش آرای انتخابات مجلس گفت که در تمام پست‌های هیات اداری، هیچ یکی از نامزدان نتوانستند آرای لازم را بدست آورند؛ بناً مرحله دوم انتخابات چهار پست هیات اداری فردا میان نامزدان جدید برگزار می‌شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала