حمله راکتی اسرائیل به پایگاه‌هایی در دمشق

© AP Photo / Hassan Ammarارزیابی خسارت ایران بر اثر حملات شبانه اسرائیل به سوریه
ارزیابی خسارت ایران بر اثر حملات شبانه اسرائیل به سوریه - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
منابع نظامی سوریه از حمله هواپیما های اسرائیل بر پایگاه های در نزدیکی دمشق و حمص خبر می دهند.

به گزارش اسپوتنیک، یک منبع نظامی در وزارت دفاع سوریه می‌گوید ارتش اسرائیل به پایگاه‌های نظامی آن در نزدیکی دمشق و حمص حمله هوایی کرده‌است که در پی آن «دست‌کم چندین تن کشته و زخمی شده‌اند».
آن‌طور که خبرگزاری رسمی سوریه به نقل از ارتش آن کشور گزارش داده راکت ها از آسمان لبنان شلیک شده‌اند. جنگنده‌های اسرائیل به طور گسترده و در ارتفاع پایین در حریم هوایی منطقه البقاع در جنوب لبنان به پرواز درآمدند. گفته می‌شود حملات راکتی به مناطقی در دمشق و حمص توسط این جنگنده‌ها صورت گرفته است. ونیرو های دافع هوای سوریه به حملات واکنش نشان داده‌است.
دقیقا مشخص نیست در جریان حملات چه مواضعی هدف قرار گرفته‌اند؛ آن‌طور که خبرگزاری دولت سوریه گفته پایگاه‌ها در حمص و در نزدیکی دمشق هدف قرار گرفته‌اند و انفجار نزدیک دمشق «آسیب‌های مادی» برجای گذاشته و شماری غیرنظامی «به‌دلیل شکستن شیشه‌ها» زخمی شده‌اند.
در این راستا رسانه‌های سوری از کشته شدن چهار غیرنظامی در اثر این حملات هوایی خبر دادند که گفته شده یکی از کشته‌ها در منطقه «صحنایا» در حومه دمشق، یک کودک شیرخوار بوده است. در عین حال گزارش شد، این حملات 21 زخمی نیز دربرداشت.
صحنایا شهری در جنوب سوریه است که از نظر تقسیمات اداری بخشی از ریف دمشق به‌شمار می‌رود و در جنوب غرب پایتخت قرار دارد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала