Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

ندیم امیری و رویای بازی در تیم ملی آلمان

© Sputnik / Vladimir Pesnya /  مراجعه به بانک تصاویر شاه ماهی افغان، در حال درخشش در اروپا
شاه ماهی افغان، در حال درخشش در اروپا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ندیم امیری، بازیکن افغانی الاصل هوفن هایم به عنوان پدیده آینده دار فوتبال در ترکیب آلمان درخشید.

به گزارش اسپوتنیک؛ ندیم امیری بازیکن افغانی الاصل تیم ملی جوانان آلمان که در دیدار نهایی مسابقات زیر 21 سال اروپا در ترکیب جرمن ها به میدان رفت و یکی از گل های خورده را در دقایق پایانی برای این کشور جبران کرد، از پدر و مادر افغان (مقیم آلمان) متولد شده است.

او که یکی از پدیده های آینده دار دنیای فوتبال به شمار می رود، عضویت باشگاه هوفن هایم را دارد، تا رسیدن به اینجا، راه طولانی و دشوار را پشت سر گذاشته اما اکنون در حال بدل شدن به ستاره های فوتبال اروپاست.

پدر و مادر ندیم، در دهه هشتاد میلادی از افغانستان راهی آلمان شدند و ساکن شهر لودویگزهافن، گردیدند. در اکتوبر 1996 بود که در همین شهر، در خانواده امیری پسری زاده شد و نام او را ندیم گذاشتند تا او با تلاش های پدر و مادرش فرصت یابد آرزوهای فوتبالی خود را دنبال کند.

خانواده این بازیکن جوان، برای اینکه دو پسر شان (نوید و ندیم) با سپری کردن آموزش های فوتبالی بتوانند به عضویت باشگاه‌های حرفه‌ای در آیند، حتی مجبور شدند، همزمان چند شغل داشته باشند که طی ان نویدامیری بیشتر دوران فوتبالی اش را در لیگ های دسته پایین تر سپری کرد ولی ندیم امیری در پانزده سالگی به آکادمی جوانان هوفنهایم (تیمی در لیگ برتر آلمان) پیوست و زیر نظر ناگلزمن به یک هافبک تهاجمی پرانرژی و با هوش تاکتیکی بالا بدل شد و سپس با روی کار آمدن این مربی در تیم اصلی، ندیم نیز به ترکیب تیم اول باشگاه، دعوت شد. ندیم زیر نظر این مربی توانست در فصل 2013-2014 قهرمان بوندس‌لیگای زیر 19 سال شود که امیری در دیدار نهایی که با پیروزی 5-0 هوفنهایم مقابل هانوفر به پایان رسید، دو گل به ثمر رساند. در فبروری 2015 او برای اولین بار در بوندس‌لیگا پا به توپ شد و حالا از بازیکنان فیکس هوفن هایم محسوب می شود و از آنزمان تا کنون، ندیم 106 بازی انجام داده و 11 گل به ثمر رسانده و همچنان 13 پاس گل داشته است.

در مارچ 2016 این هافبک جوان، به تیم ملی زیر 21 سال آلمان دعوت شد و در مسابقات زیر 21 سال جام ملت های اروپا به میدان رفت و توانست سه گل ثبت نماید، این در حالیست که او در فصل 2016-2017 نیز به این تیم دعوت شده بود که با مانشافت ها به قهرمانی نیز دست یافت.

ندیم اکنون جایگاهش را به عنوان یکی از بهترین پدیده‌های جوان فوتبال آلمان تثبیت کرده و انتظار می‌رود در آینده به ستاره‌ای در حد بزرگان نسل پیش فوتبال آلمان (مانوئل نویر، متس هوملس، مسوت اوزیل و دیگران) بدل شود.

البته تا کنون انوش دستگیر سرمربی تیم ملی فوتبال افغانستان برای آمدن این بازیکن به جمع شیران خراسان، تلاش کرده ولی در این امر موفق نبوده و پاسخ مثبت از سوی ندیم دریافت نکرده است.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала