اردوغان: درروز آینده نزدیک S – 400 ها را تحویل می‌گیریم

© Sputnik / Mikhael Klimentyev /  مراجعه به بانک تصاویر اردوغان
اردوغان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رجب طیب اردوغان اعلام کرد، کشورش طی 10 روز آینده راکت های S – 400 را از روسیه تحویل می‌گیرد.

به گزارش اسپوتنیک، شبکه تلویزیونی NTV ترکیه شب گذشته به نقل از رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور این کشور که در پایان اجلاس G — 20 در جمع خبرنگاران صحبت می‌کرد، گزارش داد، انقره بدون هیچ مشکلی از اختلاف با واشنگتن بر سر قرارداد راکت های S — 400 عبور خواهد کرد.
اردوغان گفت، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهورایالات متحده امریکا در جریان دیدارمان در اجلاس G — 20 در اوساکای جاپان ابراز داشت که درباره موضوع سیستم های دافع هوای روسی، من حق به جانب هستم.  

اردوغان از ادامه روند تحویل گرفتن S – 400  خبر داد - اسپوتنیک افغانستان
اردوغان از ادامه روند تحویل گرفتن S – 400 خبر داد

اردوغان گفت با دونالد ترامپ، درباره این خرید این سامانه گفتگو کرده است و تحریمی از سوی امریکا اعمال نخواهد شد. وی گفت: "در تماس های تلفنی دوجانبه، ترامپ تاکنون نگفته است که "ما این تحریم ها را اعمال خواهیم کرد." در مورد راکت های S — 400 ، او به من گفت: "حق با شماست. ما این موضوع را به سطح بسیار بالایی رسانده ایم که غیرمنصفانه است. این (سخن او) بسیار مهم است. فکر می کنم بدون هیچ مشکلی بر این روند فائق می آییم».
وی گفت سران دو کشور بر سر اعزام هیئتی از مقامات برای پیگیری موضوع توافق کردند. همچنین به گفته اردوغان، وزیران خارجه و دفاع امریکا و ترکیه، زمینه را برای حل این موضوع فراهم خواهند کرد.
روسیه و ترکیه قرارداد خرید اس-400 را در سال 2017 امضا کردند. علیه این معامله بارها و بارها در امریکاسخن گفته شد و تهدید کردند که تحویل جنگنده های اف-35 که قبلا مبلغش توسط ترکیه پرداخت شده است ملغی شود و خواستار این شدند که ترکیه میان روسیه و غرب یکی را انتخاب کند.
ترکیه عضو پیمان نظامی آتلانتیک شمالی ناتو است و برای دفاع از خود قصد دارد سیستم های راکتی را از روسیه خریداری کند. این موضوع نشان می‌دهد که اعتماد بین ترکیه و امریکا خدشه‌دار شده است.
پیش از این مشاور وزیر دفاع امریکا در امور اروپا و ناتو، خرید اس-400 از سوی ترکیه را به عنوان خطر غیر قابل قبول برای امریکا دانست.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала