ارگانهای کشف و استخبارات باید از حمله امروز در کابل پاسخ بدهند.

© AP Photo / Massoud Hossainiحمله طالبان در کابل
حمله طالبان در کابل - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
شهروندان کشور، از نهادهای کشف و استخبارات می‌خواهند که دربارۀ چگونگی داخل شدن موتر پر از مواد انفجاری از سوی هراس‌افگنان در قلب پایتخت و انجام این حملۀ پیچیده باید پاسخ بگویند.

اسپوتنیک به نقل از طلوع، مهاجمان انتحاری، پیش از چاشت امروز (دوشنبه، ۱۰سرطان) با انفجار یک موتر پر ازمواد انفجاری، یک مرکز لوژیستک وزارت دفاع ملی را در مربوطات حوزۀ شانزدهم شهر کابل هدف قرار دادند. به اساس گزارشات موجوده در این حادثه یک تن جان باخته‌است و در حدود صدتن دیگر زخمی شده‌اند.

طالبان - اسپوتنیک افغانستان
طالبان مسئولیت حمله کابل را بر عهده گرفت

محمد علم ایزدیار، معاون اول مجلس سنا در این باره گفت: «این [حمله] نشان می‌دهد که نهادهای کشفی و استخباراتی ما به صورت درست وظیفه‌های شان را انجام نمی‌دهند و تکرار این حوادث صبر و حوصلۀ مردم را به سر رسانیده‌اند». جاوید صافی، عضو مجلس نماینده‌گان نیز افزود: «یک بار نیست، ده بار نیست؛ به صدها بار این چنین رویدادها تکرار شده‌اند و نیروهای امنیتی ما غفلت کرده‌اند و دشمنان هم از آن استفاده نموده ‌اند». عبدالوهاب وردک، فرماندۀ پیشین نیروهای هوائی کشور گفت: «باید در بخش کشف و استخبارات و ریاست عمومی امنیت ملی تجدید نظر صورت بگیرد تا وضعیت اندکی بهبود بیابد».
طالبان مسؤولیت این حمله را به عهده گرفته‌اند. مهاجمان پس از انفجار موتر پر از مواد انفجاری به درگیری با نیروهای امنیتی پرداختند؛ وزارت داخله می‌گوید که درگیری تاکنون (۴ پس از چاشت) ادامه دارد و دو مهاجم ازپا درآمده‌اند.
طالبان در حالی دست به این حمله می‌زنند که نماینده‌گان این گروه، سرگرم گفت‌وگوهای صلح با نماینده‌گان امریکا استند.
وزارت خارجه دیروز گفت که قرار است تا دوهفتۀ دیگر گفت‌وگوها میان حکومت افغانستان و طالبان نیز آغاز شود. اما اکنون ارگ ریاست‌جمهوری، بر بررسی حملۀ امروز تأکید می‌ورزد.
صدیق صدیقی، سخن‌گوی رییس‌جمهور گفت: «شما در خبرها می‌بینید که حمله‌های آنان خنثا می‌شوند، اما ما با یک دشمن خطرناک رو به رو هستیم.»
عبدالله عبدالله، رییس اجراییه نیز در واکنش به این حمله، طالبان را یک گروه «مزدور» خطاب کرده‌است و سفارت ایالات متحده امریکا و نیز وزارت خارجۀ پاکستان این حمله را نکوهش کرده‌اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала