اعتراف آلمان به برتری قابلیت های اس - 400 روسیه

© Sputnik / Sergey Malgavkoاس - 400
اس - 400 - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
روزنامه آلمانی قابلیت های سیستم راکتی S – 400 را با انالوگ های خارجی آن به مقایسه گرفت.

به گزارش اسپوتنیک، روزنامه دویچه وله آلمان قابلیت های سیستم راکتی S — 400 روسیه را با در نظرداشت قیمت پایین آن مورد ستایش قرار داده است.
روزنامه می نویسد: "ترکیه قصد دارد سیستم های دافع هوایی S — 400را از روسیه خریداری کند، زیرا این کشور از قابلیت های رزمی این سیستم ها در مقایسه با همتایان غربی آن به خوبی آگاهی دارد".
در این گزارش گفته می شود: "S — 400 امروز مدرن‌ترین سیستم های دفاعی است که پس از جنگ جهانی دوم در اتحاد جماهیر شوروی ساخته شده و سپس در روسیه معاصر مدرنیزه سازی آنها صورت گرفته است".  

اردوغان - اسپوتنیک افغانستان
اردوغان: درروز آینده نزدیک S – 400 ها را تحویل می‌گیریم

این نشریه همچنین به نظریه یک متخصص در دانشگاه بیرمنگام، ریچارد کانوللی اشاره نموده که گفته بود: "روسیه همواره رهبر تولید راکت ها بوده است." متخصص یادآور می شود که S-400 می تواند با انواع مختلف راکت ها مورد استفاده قرار گیرد، در حالی که قیمت این سیستم ها به طور قابل توجهیی پایین تر از انالوگ های غربی آن است.
یادآوری می کنیم که، روز گذشته (1 جولای) رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه اعلام کرد، کشورش طی 10 روز آینده راکت های S — 400 را از روسیه تحویل می‌گیرد.
روسیه و ترکیه قرارداد خرید اس-400 را در سال 2017 امضا کردند. علیه این معامله بارها و بارها در امریکاسخن گفته شد و تهدید کردند که تحویل جنگنده های اف-35 که قبلا مبلغش توسط ترکیه پرداخت شده است ملغی شود و خواستار این شدند که ترکیه میان روسیه و غرب یکی را انتخاب کند.
ترکیه عضو پیمان نظامی آتلانتیک شمالی ناتو است و برای دفاع از خود قصد دارد سیستم های راکتی را از روسیه خریداری کند. این موضوع نشان می‌دهد که اعتماد بین ترکیه و امریکا خدشه‌دار شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала