پاسپورت افغانستان در فهرست کشورها بر اساس سفر بدون ویزا

© Sputnik / Khaibar Akifiپاسپورت جمهوری اسلامی افغانستان
پاسپورت جمهوری اسلامی افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
افغانستان در رتبه بندی پاسپورت های دنیا برای سفر بدون ویزا جایگاه 109 را از آن خود کرد.

به گزارش اسپوتنیک، شرکت Henley & Partners فهرست جدیدی از رتبه بندی پاسپورت کشور ها را منتشر کرد که دارندگان آن می توانند بدون گرفتن ویزا به کشور های دیگر سفر کنند. افغانستان در ردیف 109 این فهرست قرار گرفته است.
در ماه جولای سال 2019، مثل گذشته، جاپان و سنگاپور در ردیف اول این فهرست قرار گرفتند که شهروندان این کشور ها می توانند به 189 کشور جهان بدون ویزا مسافرت کنند.
در ردیف دوم این فهرست، آلمان، فنلاند و کوریای جنوبی (با سفر بدون ویزا به 187 کشور جهان) قرار دارند. دانمارک، ایتالیا و لوکزامبورگ(سفر به 186 کشور) درجایگاه سوم، اسپانیا و فرانسه(185) کشور در ردیف چهارم، اتریش، پرتغال و سوئیس با (امکان سفر بدون ویزا به 184 کشور جهان) در ردیف پنجم قرار گرفتند.
انگلستان، یونان، کانادا و امریکا (با سفر به 183 کشور) در ردیف ششم قرار دارند.
روسیه در ردیف 116 و ایران در ردیف 101 فهرست رتبه‌بندی بهترین پاسپورت های دنیا قرار دارند.
این رتبه بندی بر اساس داده های انجمن بین المللی حمل و نقل هوایی است که بزرگترین و جامع ترین پایگاه داده اطلاعات مسافرتی جهان را حفظ می کند. رده بندی اعتبار بین المللی پاسپورت کشورهای مختلف هر سال توسط موسسه Henley بر اساس تعداد کشورهایی که می توانند بدون ویزا به آن سفر کنند رده بندی می شوند.
با استفاده از اطلاعات و جدول رده بندی موسسه Henley می توان امکان سفر به نقاط مختلف جهان را دریافت و در عین حال با کسب تابعیت و اخذ پاسپورت کشورهای معتبر آزادی مسافرت در سطح جهان را افزایش داد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала