تخفیف 45 میلیون دالری ازبکستان در هزینه‌ی انتقال برق به افغانستان

© @AFGHANCE -FBدیدار رئیس اجراییه با نخست وزیر ازبکستان در بلخ
دیدار رئیس اجراییه با نخست وزیر ازبکستان در بلخ - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نخست‌وزیر ازبکستان؛ در دیدار با رییس اجراییه کشور گفته‌است که کشورش 45 میلیون دالر به خاطر انتقال لین برق به افغانستان تخفیف می‌دهد.

به گزارش اسپوتنیک، عبدالله عارف‌اف، نخست‌وزیر ازبکستان که در سفری به ولایت بلخ آمده، در دیداری با عبدالله عبدالله، رییس اجرایی افغانستان گفته است که کشورش 45 میلیون دالر از هزینه‌ی انتقال برق به افغانستان را تخفیف می‌دهد.
انتقال برق از سرخان ازبکستان تا پلخمری ولایت بغلان نزدیک به 200 کیلومتر را در برمی‌گیرد که 110 میلیون دالر هزینه برمی‌دارد. نخست‌وزیر ازبکستان گفته است که از این میان 45 میلیون دالر آن را به دولت افغانستان تخفیف می‌دهد.
آقای عارف‌اف با رییس اجرایی کشور در این دیدار در مورد گسترش روابط اقتصادی و سیاسی میان تاشکند و کابل گفت‌وگو کرده‌اند.
آقای عبدالله گفته است: «ما متعهد به ایجاد فرصت برای سرمایه‌گذاران ازبکستانی هستیم و انتظار داریم برای سرمایه‌گذاران افغانستانی در ازبکستان نیز زمینه مساعد شود.»
در همین حال نخست‌وزیر ازبکستان نیز گفته است که روابط تجارتی و اقتصادی میان کابل و تاشکند خوب است و کشورش خواهان گسترش روابط میان دو کشور است.
او همچنان افزوده است که تاشکند آماده است در بخش‌های مختلف از جمله در بخش زراعت، تجارت، برق، خط آهن، گاز و سرمایه‌گذاری با افغانستان همکاری نزدیک داشته باشد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала