عدم اعتماد - دلیل اصلی تنش میان افغانستان و پاکستان

© @ARG1880 - FBعدم اعتماد - دلیل اصلی تنش میان افغانستان و پاکستان
عدم اعتماد - دلیل اصلی تنش میان افغانستان و پاکستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نماینده مجلس پاکستان، عدم اعتماد در روابط افغانستان و پاکستان را دلیل اصلی مناقشات دو کشور عنوان نموده می گوید : برقراری" تماس های مستقیم" دستاورد بزرگی در حل این مناقشات است.

فرُخ حبیب، نماینده پارلمان پاکستان که در نشست اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان با نخست وزیر پاکستان، که اخیرا در اسلام آباد پایتخت پاکستان برگزار شد نیز شرکت داشت، در حاشیه دومین همایش بین المللی توسعه پارلمانی در مسکو، در صحبت با اسپوتنیک ابراز داشت: نشست اخیر رئیس جمهور افغانستان و عمران خان،نخست وزیر پاکستان در بالا بردن سطح اعتماد میان دو کشور مساعدت خواهد نمود.
او همچنین "گفتگوی مستقیم" میان همسایگان را دستاورد مهم این نشست عنوان نمود و اظهار داشت که: "تماس و گفتگو های مستقیم می تواند در حل مناقشات و تنش های موجود ملی و منطقوی میان افغانستان و پاکستان کمک کند."
نماینده پارلمان پاکستان گفت:

افغانستان — همسایه پاکستان است، و طوری که همه می دانند، همسایگان را نمی توان تعویض نمود. مهمترین مسأله این است که هر دو طرف طی مدت زمان طولانی متوجه شده اند که منطقه واقعا نیاز به صلح و ثبات سیاسی دارد.

فرخ حبیب گفت، من فکر می کنم، همین موضوع باعث شد که محمد اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان پس از گذشت 5 سال تصمیم گرفت از پاکستان بازدید کند. ما مذاکرات بسیار خوبی داشتیم، و این مذاکرات نه تنها در مورد مسائل دو جانبه بود. ما همچنین درباره نیاز به افزایش میزان همکاری برای مقابله با تروریسم و نحوه محافظت از مرزهای خود نیز صحبت کردیم.
من معتقدم که هر دو کشور به این نتیجه رسیده اند که برای حل این مشکلات لازم است ارتباط نزدیک تر برقرار شود. پاکستان طی چندین دهه پناهنده های افغان را پذیرفته است. می توان گفت که پاکستان، خانه دوم برای بسیاری از افغان ها است. هر دو کشور باید برای پیگیری منافع خود و منافع مردم خود مذاکره کنند. "
به گفته نماینده مجلس پاکستان، "تماس های مستقیم" از جمله دستاوردهای اصلی مذاکرات آقای غنی با مقامات رسمی پاکستانی به حساب می رود و این تماس ها به افزایش سطح اعتماد میان دو کشور کمک خواهد کرد.
فرخ حبیب در ادامه گفت:

"من معتقدم که علت اصلی تنش میان دو کشور، فقدان اعتماد است. عدم اعتماد یک مشکل بسیار جدی است. افغانستان نیز همانند هند، موجب نگرانی زیادی برای پاکستان است و ما به طور مداوم درمورد این نگرانی، یادآوری نموده‌ایم."

وی در اخیر سخنانش را چنین خاتمه داد: "تماس های مستقیم یک دستاورد بزرگی در حل مناقشات" است.
یادآوری می کنیم که مسکو این روز ها میزبان دومین همایش توسعه نظام پارلمانی است که توسط دومای دولتی روسیه برگزار شده. همایش کنونی با حضور مهمانان از 132 کشور ، 41 سخنگوی پارلمان و حدود 800 نماینده مجلس و کارشناسان برگزار شده است.
توجه بیشتر شرکت کنندگان همایش امسال روی موضوعات مهم امنیتی و ثبات بین المللی، حمایت قانونی از توسعه اقتصاد دیجیتال، چشم انداز کار مؤسسات بین پارلمانی، سیاست های جوانان و محیط زیست، تبادل بهترین شیوه های قوانین ملی و سایر موضوعات متمرکز می باشد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала