استخبارات امریکا: روسیه میتواند فقط چند عدد سلاح مافوق سرعت صوت بسازد

© Sputnik / The Ministry of Defence of the Russian Federation /  مراجعه به بانک تصاویر استخبارات امریکا: روسیه میتواند فقط چند عدد سلاح مافوق سرعت صوت بسازد
استخبارات امریکا: روسیه میتواند فقط چند عدد سلاح مافوق سرعت صوت بسازد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
طبق معلومات CNBC (امریکا)، روسیه میتواند فقط چند عدد سلاح مافوق سرعت صوت بسازد، طوری که ولادیمیر پوتین اعلام داشت که فعلاً در حال تولید قرار دارد. در این باره منابع خبر دادند که با گزارش استخبارات امریکا آشنا شده اند.

اماندا ماسیاس (Amanda Macias) در ادامه می نویسد، کرملن مساعی زیادی بخرج میدهد، تا مواد لازم برای اجزای نهایت مهم از فیبر کاربنی، ضروری برای تولید این سلاح — بلاک محاربوی مافوق سرعت صوت مانورکننده «اوانگارد»، پیدا کند.

«اوانگارد» به یکی از شش نوع سلاح مبدل گشت که پوتین در ماه مارچ سال 2018 بر آن مباهات میکرد. رهبر روسیه در آن وقت می گفت که «اوانگارد» میتواند به اهداف با سرعت، 20 برابر بیشتر از سرعت صوت برسد و اینکه این سلاح میتواند مانند صاعقه ضربه وارد سازد. او همچنان گفت که این بلاک محاربوی در حال تولید مسلسل قرار دارد.

© Photo / Ministry of Defence of the Russia Federationاستخبارات امریکا: روسیه میتواند فقط چند عدد سلاح مافوق سرعت صوت بسازد
استخبارات امریکا: روسیه میتواند فقط چند عدد سلاح مافوق سرعت صوت بسازد - اسپوتنیک افغانستان
استخبارات امریکا: روسیه میتواند فقط چند عدد سلاح مافوق سرعت صوت بسازد

در ماه اکتوبر CNBC معلوم نمود که کرملن منبع دیگر فیبر کاربنی می پالد، چون ماده که در اختیار آن قرار دارد نمی تواند حرارت را که هنگام پرواز مافوق سرعت صوت بوجود می آید، تحمل کند. طبق گزارش استخبارات امریکا که تقریباً یک ماه قبل تهیه شده، کرملن تا به حال نتوانسته مواد لازم بدیل را پیدا کند.

یک منبع که در باره فاش نکردن نامش خواهش نموده، خبر داد:«انتظار میرود که آنها خواهند توانست فقط 60 واحد چنین سلاح مافوق سرعت صوت بسازند، به خاطریکه کار طراحی آن بسیار گرانبها ثابت شده است». باوجود این، چون مسکو به پروگرام «اوانگارد» اولویت داده، انتظار میرود که این سلاح به آمادگی اولیه استعمال محاربوی تا سال 2020 خواهد رسید که در باره آن منبع خبر داد که با گزارش استخبارات امریکا آشنا شده است. در ماه می سال 2018 تلویزیون CNBC معلوم نمود که روسیه دو بار «اوانگارد» را در سال 2016 آزمایش کرده است. آزمایش سومی این سیستم که راجع به آن معلوم گردید، در اکتوبر سال 2017 صورت گرفت، ولی ناکام ثابت گردید، چون بلاک چند ثانیه قبل از ضربه بر هدف سقوط نمود.

طبق گزارش استخبارات امریکا که در بهار سال گذشته آماده شده، بلاک مافوق سرعت صوت روسی پرواز کننده به آمادگی اولیه استعمال محاربوی تا سال 2020 خواهد رسید — این گام قابل ملاحظه به پیش خواهد بود که به کرملن امکان پیش شدن از امریکا و چین در این عرصه فراهم خواهد ساخت.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала