حکومت افغانستان شرکت در مذاکرات بین‌الافغانی را رد کرد

© Photoشکست امریکا در افغانستان آسیای مرکزی را به بی ثباتی تهدید میکند
شکست امریکا در افغانستان آسیای مرکزی را به بی ثباتی تهدید میکند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
پس از آنکه تاریخ برگزاری نشست بین الافغانی به میانجی‌گری آلمان مشخص شد، حکومت افغانستان اعلام کرد که در این نشست نقشی ندارد و در آن اشتراک نمی‌کند .

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از رسانه های خبری کابل، صدیق صدیقی، سخنگوی رییس جمهور به گفت: "از حکومت افغانستان کسی در این نشست حضور نخواهد داشت و نمایندگی نخواهد کرد و افرادی که اشتراک می‌کنند، به باور ما در ظرفیت شخصی و نظر به شهرت شخصی خود شان در این جلسه اشتراک می‌کنند."
حکومت افغانستان در حالی شرکت در مذاکرات بین الافغانی را رد می کگند که پیشتر گروه طالبان اعلام کرد که در صورت اعلام جدول زمانی خروج نیروهای خارجی از افغانستان در حضور شاهدان، حاضر است با طرف‌های افغانی صحبت کند؛ اما با «اداره کابل» به‌عنوان «حکومت» گفتگو نمی‌کند. 

 

خلیلزاد تاریخ برگزاری نشست آینده بین‌الافغانی را اعلام کرد - اسپوتنیک افغانستان
خلیلزاد تاریخ برگزاری نشست آینده بین‌الافغانی را اعلام کرد

آقای صدیقی می گوید، که در مورد اشتراک کنندگان این کنفرانس هنوز معلوماتی در دست نیست.
سخنگوی ریاست جمهور می‌گوید که این نشست از جانب "یک نهاد معتبر" آلمانی و به همکاری حکومت آن کشور برگزار می‌شود.
او افزود: "شماری از افغان‌ها که ما معلومات نداریم که این افراد کی ها اند، در این نشست اشتراک می‌کنند و این لست (فهرست اشتراک کنندگان) هم از جانب همین نهاد تهیه شده است."
آقای صدیقی گفت که هنوز بررسی پیامدهای این نشست، پیش از وقت است.
نماینده ویژه آلمان برای افغانستان و پاکستان اعلام کرده است که "مذاکرات بین‌افغانی" تا یک هفته دیگر در دوحه آغاز می‌شود.
در همین حال، زلمی خلیلزاد، فرستاده ویژه امریکا برای صلح افغانستان، در یک پیام توییتری از آلمان و قطر برای میزبانی از یک نشست بین الافغانی استقبال کرد و گفت که این گفتگو یک بخش کلیدی چهار عنصر چوکات صلح است و یک قدم مهم به سوی پیشرفت روند صلح افغانستان است.
آقای خلیلزاد گفت که توافق روی حل اختلاف‌های سیاسی در نبود نیرو چیزی است که ما باید از فاجعۀ چهل ساله گذشته در افغانستان آموخته باشیم.
سهیل شاهین، سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر گفته است: همزمان با اعلام زمان‌بندی خروج نظامیان خارجی از افغانستان گفت‌وگو با مردم آغاز خواهد شد.
وی در صفحه توئیتر خود نوشت: بعد از اعلام خروج امریکا مذاکره با مردم افغانستان آغاز خواهد شد، اما با دولت افغاسنتان مذاکره نخواهیم کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала