نام شرکت موترسازی جنرال موتورز در ازبکستان تغییر کرد

© Sputnik / Igor Russakنام شرکت موترسازی جنرال موتورز در ازبکستان تغییر کرد
نام شرکت موترسازی جنرال موتورز در ازبکستان تغییر کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
شرکت موترسازی امریکایی و چندملیتی جنرال موتورز، نام شعبه خود در ازبکستان را به اوزااتو موتورز تغییر داده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری تسنیم، وبسایت شرکت جنرال موتورز (GM) ازبکستان از تغییر نام رسمی این شرکت به اوزااتو موتورز، خبر داده است. این شرکت پیش از این، تغییر نام را در شبکه های اجتماعی خود انجام داده بود.

پیش از این گزارش شده بود که شرکت داخلی Uzavtosanoat سهامی از جنرال موتورز را خریداری کرده و اکنون این شرکت به طور کامل متعلق به دولت ازبکستان است.

پروژه کورتژ – انقلاب جدید در صنعت موترسازی روسیه - اسپوتنیک افغانستان
پروژه "کورتژ" – انقلاب جدید در صنعت موترسازی روسیه

در ماه فبروری اعلام شده بود که این نام این کارخانه موترسازی تغییر خواهد کرد.

به تازگی این شرکت مدل های جدید موترهای خود را معرفی کرده که انتظار می رود در ازبکستان به تولید برسد. شورلت Equinox، شورولت تراورس و شورلت Trailblazer از جمله این مدل ها است.

در حال حاضر، ده مدل موتر برندهای شورلت و راوون در سه سایت تولیدی این شرکت در ازبکستان تولید می شود. مدل‌های ماتیز، کبالت(R4)، لاستی، اسپارک و نکسیا در کارخانه مرکزی این شرکت در شهر آساکا تولید می شوند؛ مدل‌های تراکو و مالیبو در سایت تاشکند و مدل‌های Damas وLabo در مرکز مونتاژ پیتناک تولید می شوند.

جنرال موتورز ازبکستان در سال ۲۰۰۸ با سرمایه گذاری مشترک دولت ازبکستان و شرکت OJSC UzAvtosanoat با ۷۵ درصد سهم و شرکت جی ام امریکا با ۲۵ درصد سهام آغاز به کار کرد.

جنرال موتورز یا به اختصار جی ام، شرکت موترسازی امریکایی و چندملیتی است، که دفتر مرکزی آن در شهر دیترویت میشیگان قرار دارد. شرکت جنرال موتورز در حال حاضر، یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان موتر در جهان است. این کمپنی در ۳۷ کشور، دارای ۳۹۶ کارخانه تولید موترهای سبک و سنگین می‌باشد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала