Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

رسمی؛ روبن کفش هایش را آویزان کرد

© Sputnik / Алексей Филиппов /  مراجعه به بانک تصاویر رسمی؛ روبن کفش هایش را آویزان کرد
رسمی؛ روبن کفش هایش را آویزان کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
آرین روبن اسطوره باشگاه بایرن مونیخ و فوتبال هالند، رسما با دنیای فوتبال وداع کرد.

به گزارش اسپوتنیک ورزش، آرین روبن فوتبالیست معروف هالندی و بال راست بایرن مونیخ، پس از پایان یافتن قراردادش با باشگاه آلمانی، رسما با دنیای فوتبال خداحافظی کرد.

این بازیکن 35 ساله در حالی کفش هایش را آویزان کرد که شایعاتی در باره بازگشت او به باشگاه های خرونینگن، آیندهوون و حتی رفتن اش به لیگ حرفه ای آمریکا (MLS) نشر می شد ولی روبن، تصمیم به بازنشستگی گرفت.

او با کسب جام های قهرمانی در لیگ های هالند، انگلستان، اسپانیا و آلمان، دوران پرافتخار را بنامش ثبت کرد.

روبن در باره خداحافظی اش می گوید: "طی چند هفته آخر، دقیق فکر کردم و آنگونه که همه می فهمند، بعد از انجام آخرین بازی ام برای بایرن، فرصت یافتم تا تصمیم عاقلانه برای آینده ام بگیرم و به این نتیجه رسیدم که به دوران حرفه ای ام، به عنوان یک بازیکن پایان دهم. شکی نیست که سخت ترین تصمیم زندگی ام بود که برای گرفتن آن، مغز و قلبم با هم تضاد داشتند."

گفتنی است که وی در تیم جوانان خرونینگن پرورش یافت و اولین بازی خود را برای این تیم در سن 16 سالگی انجام داد و در پایان سال لقب بهترین بازیکن را از آن خود کرد، سپس به آیندهوون رفت و بعد از قهرمانی در لیگ هالند، در سال 2004 با انتقال 18 میلیون یورویی به چلسی پیوست. با این تیم قهرمانی در لیگ برتر، جام اتحادیه (دو بار) و جام حذفی را تجربه کرد و در سال 2007 او را رئال مادرید جذب کرد که با این تیم نیز فاتح لالیگا شد.

آخرین باشگاهی که او به آن پیوست بایرن مونیخ بود که در 10 سال حضورش با انجام 309 بازی، 144 گل به ثمر رساند و با این تیم، 8 قهرمانی در بوندس لیگا، 5 قهرمانی در جام حذفی، یک قهرمانی در لیگ قهرمانان و یک قهرمانی در سوپرکاپ اروپا را به جمع افتخارات تیمی خود اضافه نمود. این در حالیست که وی 96 بازی برای تیم ملی هالند انجام داد و 36 گل زد و در اکتبر 2017 از رده ملی نیز خداحافظی گرفت.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала