واکنش وزارت خارجه به پیشنهاد پوتین درمورد کمک به افغانستان

© Sputnik / Aleksey Nikolskyi /  مراجعه به بانک تصاویر واکنش وزارت خارجه به پیشنهاد پوتین درمورد کمک به افغانستان
واکنش وزارت خارجه به پیشنهاد پوتین درمورد کمک به افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
روز گذشته رئیس جمهور روسیه اعلام کرد که روسیه قصد دارد به پروسه حل بحران در افغانستان همکاری کند و طرفدار توقف جنگ در افغانستان است.

به گزارش اسپوتنیک، صبغت الله احمدی، سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی افغانستان گفته است که این وزارت از اظهارات ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه مبنی بر قصد روسیه برای همکاری به پروسه صلح در افغانستان، استقبال می‌کند.

رئیس جمهور روسیه دیروز (چهارشنبه، 3 جولای) اعلام کرد که روسیه قصد دارد به پروسه حل بحران در افغانستان کمک کند.

پوتین: روسیه حاضر است افغانستان را مساعدت کنند - اسپوتنیک افغانستان
پوتین: روسیه حاضر است افغانستان را مساعدت کنند

سخنگوی وزارت خارجه افغانستان گفت: "ما از تمام تلاش‌هایی که در راه توقف جنگ و تامین صلح در افغانستان باشد، قدردانی می‌کنیم و همچنان اظهارات اخیر رئیس جمهور پوتین را استقبال می‌کنیم".

احمدی با اشاره به اینکه مقامات افغانستان امیدوار اند که روسیه تلاش‌هایش برای رسیدن به صلح در افغانستان را افزایش دهد، گفت: "ما آرزو داریم که جنبش طالبان به این باور برسند که جنگ راه حل نیست و آنها باید پشت میز مذاکره با حکومت و مردم افغانستان بنشینند و به پروسه صلح بپیوندند".

موضوع مذاکرات صلح افغانستان در کشورهای مختلف جهانی مورد بحث قرار می‌گیرد.

در ماه نومبر سال 2018 یک نشست درمورد صلح افغانستان در مسکو با اشتراک اعضای شورای عالی صلح افغانستان، نمایندگان دفتر سیاسی طالبان در قطر و نمایندگان کشورهای منطقه برگزار شد.

به تعقیب این نشست، مسکو میزبان نخسیتن نشست بین‌الافغانی با حضور سیاسیون افغان و نمایندگان طالبان، شد. سپس در ماه می سال جاری، دومین نشست بین‌‎الافغانی در مسکو با اشتراک سیاسیون افغان و نمایندگان طالبان برگزار شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала