آموزشگاه طالبان با «مشاوران خارجی» در سرپل

© Sputnikآموزشگاه طالبان با «مشاوران خارجی» در سرپل
آموزشگاه طالبان با «مشاوران خارجی» در سرپل - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
منابع محلی ولایت سرپل می‌گویند که طالبان با ایجاد چند پایگاه آموزشی در این ولایت، چگونگی فعالیت‌های تروریستی و ماین‌گذاری را به افراد زیردست شان آموزش میدهند.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از سلام وطندار، منبع به شرط فاش نشدن نام شان می‌افزایند که در راس این گروه افراد پاکستانی و ازبکستانی می‌باشند. گفته می‌شود که بیش از چهارده پایگاه گروه دهشت افگن در این ولایت فعالیت دارند.آنان می‌افزایند که گروه های دهشت افگن در این ولایت روز به روز بیشتر می شوند و مسسولان امنیتی را برای از بین بردن این گروه ها ناتوان می خوانند.
شماری از باشندگان این ولایت از گسترش این گروه های دهشت افگن ابراز نگرانی کرده، و از مسوولین خواهان برترشدن اوضاع این ولایت شدند و همچنان از آینده اطفالشان نیز ابراز نگرانی می‌کنند.
رییس شورای ولایتی این ولایت نیز با تأیید این خبر می‌افزاید که فعالیت هراس‌افگنان در این ولایت رشد فوق‌العاده داشته که بیش از 80 درصد ولسوالی سوزمه قلعه، 138 قریه در ولسوالی صیاد، و 80 درصد در ولسوالی سنچارک و یک بخشی از مرکز این ولایت زیر کنترول طالبان قرار دارد.
والی این ولایت با تایید این خبر می افزاید که 3 پایگاه آموزشی در حال فعالیت هستند که عنقریب آماج حمله های هوایی نیروهای کشور قرار خواهد گرفت.
در این زمینه طالبان استفاده اطفال در صفوف این گروه را رد کرده اما در باره پایگاه‌های شان معلوماتی ارایه نکردند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала