مشخص شدن مکان استقرار سیستم‌های اس-۴۰۰ در ترکیه

© Sputnik / Eugene Odinokov /  مراجعه به بانک تصاویر مشخص شدن مکان استقرار سیستم‌های اس-۴۰۰ در ترکیه
مشخص شدن مکان استقرار سیستم‌های اس-۴۰۰ در ترکیه - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مقامات ترکی میگویند که روند تحویل‌دهی سیستم‌های دفاع هوایی اس-۴۰۰ به ترکیه عنقریب آغاز خواهد شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از آژانس خبری آناتولی، ابراهیم کالین، سخنگوی رئیس جمهور ترکیه میگوید که نظامیان این کشور در حال بررسی گزینه‌های استقرار سیستم‌های دفاع هوایی اس-۴۰۰ هستند.

ابراهیم کالین:‌ «وزارت دفاع و فرماندهی اردوی ترکیه در تلاش مشخص کردن مکان استقرار سیستم های اس-۴۰۰ میباشند.»

وی افزود: «قرارداد خرید سیستم های اس-۴۰۰ معامله انجام شده است. ما به سرعت به مرحله نهایی نزدیک میشویم. به زودی، در روزهای آینده، این سیستم‌ها به ترکیه تحویل داده میشوند و مورد استفاده قرار خواهند گرفت.»

این اظهارات در حالی مطرح میشود که چندی پیش (چهارشنبه، ۲۶ جون) مارک اسپر، سرپرست وزارت دفاع امریکا در دیدار با همتای ترکی خود دیدار گفت در صورتیکه ترکیه از خرید سیستم های اس-۴۰۰ صرف نظر نکند، امریکا جت های اف-۳۵ را به این کشور تحویل نخواهد داد. 

رئیس جمهور اردوغان در جواب به هشدار واشنگتن گفت در صورتیکه امریکا قرارداد فروش جت های اف-۳۵ با انقره را لغو کند، باید ۱،۲۵ میلیارد دالر به ترکیه برگرداند. 

یادآوری میکنیم، حکومت ترکیه، باوجود تهدیدها امریکا، بارها اعلام کرده اند که تصمیم انقره برای خرید سیستم های دفاع هوایی اس-۴۰۰ از روسیه قطعی‌ است و قرار است اولین مجموعه سیستم های متذکره در ماه جون سال روان در ترکیه مستقر گردد. 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала