فروش قالین افغانستان در بازارهای جهان به نام پاکستان

© Photo / Soheil Ghanbarzadehفروشنده فرش در بازار محلی
فروشنده فرش در بازار محلی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
انجمن تولیدی و صادراتی قالین گفته است که ماهانه شصت هزار متر مربع قالین کشور بدون پروسس و شستشو به پاکستان انتقال داده میشود و از آنجا با برچسب پاکستان به کشورهای اروپایی صادر می شود.

انجمن تولیدی و صادراتی قالین گفته است که ماهانه شصت هزار متر مربع قالین کشور بدون پروسس و شستشو به پاکستان انتقال داده میشود و از آنجا با برچسب  پاکستان به کشورهای اروپایی صادر می شود.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از شبکه 1، هر متر مربع قالین تولیدی کشور به قیمت 70 دالر امریکایی به تاجران پاکستان فروخته شده است و هویت پاکستانی بر روی آن زده می شود.

و قیمت هر متر مربع با نام و نشان پاکستان در کشورهای امریکایی و اروپایی فروخته می شود.

 قربان علی جمشید زاده رئیس انجمن تولیدی و صادراتی قالین می گوید که ماهانه به طور اوسط شصت هزار متر مربع قالین پروسس ناشده به پاکستان انتقال میابد.

در بازارهای جهانی رقیب جدی قالین افغانستان قالین هندی است.

محمد هادی حسینی صادر کننده قالین می گوید: نبود ویزه و پیشتیبانی حکومت، رشد صنعت قالین کشور را به مشکل رو برو کرده است و حتا مواد خام قالین افغانستان به هند قاچاق می شود.

بناء به آمار انجمن تولیدی و صادراتی ماهانه تنها بیست هزار متر مربع قالین افغانستان به نام خودش از طریق دهلیزهای هوایی و زمین به بیرون صادر می کند.

قراربود چهار پارک صنعتی در چهار ولایت کشور به شمول کابل ایجاد شود اما تا هنوز هیچ یک از این پارک ها به بهره برداری سپرده نشده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала