ترامپ از ایران خواست تا محتاطانه عمل کند

© AFP 2023 / Saul Loebترامپ از ایران خواست تا محتاطانه عمل کند
ترامپ از ایران خواست تا  محتاطانه عمل کند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس جمهور امریکا در واکنش به اظهارات اخیر مقامات ایرانی در مورد برجام، از تهران خواست تا احتیاطانه عمل نماید.

به گزارش اسپوتنیک، دونالد ترامپ، رئیس جمهور امریکا امروز در یک نشست خبری در واکنش به اظهارات اخیر مشاور رهبر انقلاب ایران در امور بین‌الملل مبنی بر اینکه ایران به نقض برجام از سوی کشورهای عضو آن جواب بلمثل خواهد داد، گفت که مقامات ایران باید محتاطانه عمل نمایند.

ترامپ: «خواهیم دید که با ایران چه اتفاق خواهد افتاد. ایران باید بسیار محتاطانه عمل کند.»

گفتنی است، چندی پیش علی اکبر ولایتی، مشاور رهبر انقلاب ایران در امور بین‌الملل ضمن اینکه امریکا و کشورهای اروپایی را به نقض برجام متهم کرد گفت که به هر اندازه که اروپا برجام را نقض کند ایران نیز به همان اندازه واکنش نشان خواهد داد.

به گفته وی ایران هیچ کاری را ابتدا انجام نخواهد داد، مگر این که طرف مقابل این کار را انجام دهد. آقای ولایتی تاکید کرد که تاکنون طرف مقابل توافق هستوی قدم به قدم و امریکایی‌ها مستقیما و اروپایی‌ها غیر مستقیم برجام را نقض کرده‌اند.

قابل یادآوری است، در تاریخ ۸ می سال گذشته میلادی، دونالد ترامپ رئیس جمهور امریکا خبر خروج واشنگتن از توافقنامه برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) را اعلام نمود. این توافقنامه موجب محدودیت در فعالیت های هستوی ایران و جلوگیری از اقدامات یکجانبه امریکا و شورای امنیت سازمان ملل متحد و اتحادیه اروپا در تحریم های یک طرفه میباشد.

ترزا می، نخست وزیر بریتانیا، آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان و امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه خواهان اجرای برجام توسط طرفهای توافقنامه شدند. حسن روحانی، رئیس جمهور ایران اعلام نمود که تهران همچنان به تعهدات خود در چارچوب برجام عمل خواهد نمود.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала