سفیر امریکا: حل بحران افغانستان وظیفه ما نیست

© Photo / Facebook/Chief Executive of the Islamic Republic of Afghanistan / ریاست اجراییه جمهوری اسلامی افغانستانسفیر امریکا در کابل
سفیر امریکا در کابل - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سفیر ایالات متحده امریکا در کابل اعلام کرد که حل بحران افغانستان به عهده کشورش نیست. او گفت، افغان‌ها خود برای حل مشکلات شان باید با یکدیگر گفت‌وگو کنند.

به گزارش اسپوتنیک، جان‌بس، سفیر امریکا در مراسم چهارم جولای (سالروز استقلال این کشور) در کابل اعلام کرد که حل بحران افغانستان به عهده امریکا نیست و افغان‌ها باید برای حل مشکلات جاری در کشورشان باید با یکدیگر به تفاهم برسند.
وی افزود: افغانستان در ماهای آینده با چالش برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و رسیدن به توافق صلح روبرو خواهد شد بنابر این افغان‌ها باید آماده پذیرش یکدیگر بوده و برای مصالحه با طالبان آماده شوند.
سفیر امریکا در کابل تصریح کرد که ایالات متحده نمی‌تواند شفافیت انتخابات ریاست جمهوری افغانستان را تضمین کند، زیرا این امر به خود افغان‌ها بستگی دارد که چگونه این مشکل را حل خواهند کرد.
وی خاطرنشان کرد که تضمین شفافیت انتخابات و تفاهم با طالبان مربوط به مردم افغانستان می‌شود و امریکا نمی‌تواند در این زمینه تصمیم گیری کند اما آمریکا در آینده نیز دوست و متحد افغانستان باقی خواهد ماند.
سفیر امریکا در حالی کشورش را مسئول حل مشکلات جاری در افغانستان نمی‌داند که از نظر بسیاری از کارشناسان بحران جاری در افغانستان نتیجه اشتباهات واشنگتن در این کشور است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала